Vaardag Amersfoort 5 sept. 2010 (inschrijven)

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Puffin, 17 jan 2010.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo


    eerste foto filmpje en powerpete zijn filmpje komt er ook aan
    youtube is wat traag vandaag LOL



    groetjes raf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hier zo'n "Malloot", afdeling Salland.
    Allereerst alle mensen die hebben helpen opruimen: grote klasse!
    Scheelde ons een vreselijke puist werk en zeker anderhalf uur qua tijd.
    De mensen die de moeite hebben genomen om naar Amersfoort te komen:
    Hartstikke fijn dat jullie wilden komen. Mede door de grote opkomst is het een prachtige dag geworden.
    Helaas één aanvaring met desastreuze gevolgen voor de Stena Line. Jammer.
    Ook jammer dat de duiker niets kon vinden.
    Voor de rest: ik heb genoten; veel mensen gesproken die ik nog nooit "life" had ontmoet. En dan blijkt dat de voorstelling die je van iemand hebt, absoluut niet overeen te komen met de werkelijkheid. Grappig.
    Weer mooie schepen gezien, tips opgedaan hoe de schootvoering van een grote zeiler goed te construeren, dus weer wat te doen.

    Zo, en nu een lekkere douche, en dan.... gestrekt.
     
  3. Thomas vr

    Thomas vr

    Lid geworden:
    22 aug 2010
    Berichten:
    3
    Mooie dag gehad, goed georganiseerd,veel volk soms een beetje teveel enthousiasme van de toeschouwers aan de steigers om de boot in en uit het water te zetten.
    Dank aan de organisatie en we kjiken uit naar de volgende editie.

    Groeten
     
  4. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Tja, Roel en Maarten hebben hun woordje al gedaan , maar ook van mij een dank betuiging.

    Ik heb genoten van de vele aanwezigen en hun ervaringen, het mooie weer.

    Nooit geweten dat RC zeilen ook zo relexent kan zijn, volgende keer een pet meenemen, scheelt wat kreeft gevoel in de nek.

    Volgend jaar weer ???, JA.

    PS mijn familie klaagt altijd dat ze mij niet op de foto krijgen, maar op een of andere manier is het RAF toch zeker 2 maal gelukt
     
  5. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Mannen, Dames,

    leuk om weer eens oude bekenden te zien en ook de gezichten achter de nickname's te leren kennen... zelf lekker gevaren, voor het eerst in tijden eens alles werkend naar huis genomen...

    heb wat plaatjes geknipt, wie de originelen in groot formaat wil ff een PB met je meeladres, mail ik even de grote pics...

    @Roel, vanzelfsprekend dat er geholpen wordt met opruimen, voel alleen aardig mijn rug nu....


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Laatst bewerkt: 5 sep 2010
  7. wim1951

    wim1951

    Lid geworden:
    12 aug 2010
    Berichten:
    70
    Locatie:
    vlaardingen
    Vaardag Amersfoort

    Maarten, Roel en Paul, het was een perfecte dag goed georganiseerd, mooi weer (wat willen we nog meer).
    Bedankt en tot ziens.

    groet Wim Vriezen.
     
  8. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    Een geslaagde dag dus, geweldige foto's ,jammer dat ik dit spectakel niet kon bij wonen.Ik ben al druk beezig om een locatie te vinden voor ook zo als dit alleen we hebben dan 3 keuzes, of een heel groot meertje waar bijna nooit iemand komt ,wat grotere vijfer aan de grote weg maar met veel pomperblad (dat is nog weg te halen) of midden in het millings centrum met een gras veld van 300m2 en een parkeerplaats de hoofd weg loop daat tussen door. en ik ben nog beezig om party tenten te versieren en banken en tafels
     
  9. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Heren,

    ook namens de M@il-Line bedankt voor de organisatie.
    We hebben het erg naar ons zin gehad.

    En wees blij dat wij jullie gewekt hebben,
    anderen hadden het misschien wel heel luidruchtig gedaan ;-)

    ciao,
    Ronald
     
  10. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ronald, hoe waren de spare-ribs? jullie zaten daar nog een tijdje zag ik.
    Over dat wekken heb je wel een punt. Een geslaagde dag en leuk dat jullie
    er waren!
     
  11. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Alvast een paar foto's:

    Gezellige drukte op de stapstenen
    [​IMG]

    Rustig er tussen door...
    [​IMG]

    Lekker druk aan de wal
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Even een (beetje) chronologische volgorde van dit weekend.
    Vrijdag 13:00:
    Ik parkeer bij Maarten in de straat. Bakje koffie, slap leuteren, spanning: zou het allemaal goed gaan? Is overal aan gedacht? Wordt het goed weer? Melden zich niet op het allerlaatst nog veel mensen af? Zouden we geen last krijgen van "hangjongeren" die uitgerekend dit weekend het grasveld bij de stapstenen een prima plek vinden om te "hangen"? enzovoorts.

    14:00:
    We rijden naar de plaats waar het allemaal gebeuren moet.
    Daar staat al een dixie, en op dat moment worden de dranghekken er neergezet. (waren eerst op de verkeerde plaats gedumpt)

    15:00:
    Maarten gaat de allerlaatste zaken regelen, ik blijf even op het terrein achter.

    16:00:
    We knopen de dranghekken met een ketting aan elkaar vast, rondom de Dixie, zodat er wel érg veel moeite gedaan moet worden om illegaal de Dixie te gebruiken of een drang in de plomp te fl*kkeren.

    17:00:
    Tijd voor een pilsje en een hapje bij Maarten thuis.

    24:00:
    "snurk...."

    Zaterdag 08:00:
    Reveille, ontbijtje en met volle auto's naar het terrein.
    Daar komen Nico en z'n maat al aan met een bestelbus met aanhanger vol steigermateriaal, electriciteitsdraad en roeiboot.
    Materiaal voor de marktkramen staat er ondertussen ook al: perfect bezorgd!De steigers worden vakkundig gemonteerd; Maarten, Paul en ik beperken ons tot dom materiaal aangeven en kijken hoe in een mum van tijd twee prima steigers worden gemaakt en in het water gezet. Vakwerk!

    Daarna de grootste puzzel: de partytent. Hoofdkwartier annex slaapplaats (gaat vaker samen) en koffie-uitgiftepunt. Eigenaar van de tent vond het niet nodig om de delen te markeren, dus na links en rechts wat vakkundig gemopper staat de tent een half uur later dan de bedoeling is. Maar... Dan heb je ook wat!
    [​IMG]
    De jeugd van Amersfoort is ondertussen ook gearriveerd en stelt bij het zien van wat schepen achter in de auto's de bekende vragen:
    "Hoe hard gaat 'ie?"
    "Hoeveel PK heeft die zeilboot?":confused:
    "Gaat u vandaag nog varen?"
    Hetw erk gaat ondertussen keihard door: de tent wordt ingericht, kramen worden opgezet (wat een p*kkewerk!) lint gespannen, bordjes opgehangen, 200 meter krachtstroomkabel uitgerold, vastgemaakt en getest, enz enz enz.
    Dit allemaal in goede harmonie maar met menige zweetdruppel, die weer aangevuld wordt door koffie en frisdrank.
    's Avonds komt de echtgenote van Maarten (die ook nog eens een grote pan macaroni gekookt heeft!!) ons gezelschap houden en steekt ook die nodige helpende hand uit met de af en toe nodige "female touch".
    Waarvoor overigens hartelijk dank; de verzorging tijdens de opbouwfase was fenominaal!
    En als het schemerig wordt, wordt de tent ingericht voor de nacht, komen de S-Boote te voorschijn en wordt er "nachtgevaren". Er wordt geoefend in het formatevaren, waarbij vermeld moet worden dat dit een stuk beter gaat met een paar borrels achter de kiezen. Welke formaties we habben beoefend, weet ik niet meer, maar het "stilliggen" ging prima.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Toen een bepaalde S-boot schipper zijn boot weer in de bunker had geparkeerd, durfde de Koninklijke Marechaussee ook uit te varen:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Om 23:30 was ook die weer teruggekeerd in de haven en gingen Maarten, Paul en ik de slaapzak in.

    Zondag 08:00
    "Maarten... de eersten zijn er al!" "Grrrmpfl...Mwatte?" "De eersten zijn er al!"
    Mopperdedemopper... "Welke malloten komen er nou zo vroeg ons storen?"
    Een blik uit de tent leerde dat de M@illine al aan het uitladen was!
    Met de rust was het snel gedaan en na een haastig ontbijt waren we "full operational capable". De gasten kwamen snel achter elkaar binnen; er werden handen geschudt, gezichten die je niet kent, maar namen wel werden bij elkaar gebracht en kennismakingen vernieuwd. En rond 10:00 werd het druk op de vijver! Een overzichtsplaatje vanaf de heuvel iets verderop langs het water:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Paul had ondertussen de charmes van het zeilen ontdekt:
    [​IMG]

    Een nieuwe S-Boot maakte haar proefvaarten:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Een prachtige Volvo Ocean Racer joeg over het water:
    [​IMG]

    Evenals een dappere MM:
    [​IMG]
    (Mooie zeiltjes trouwens!)

    Lex had veel succes met zowel zijn U-boot, zijn waterscooter als zijn dolfijntje:
    [​IMG]
    Nieuw dressuurnummer in circus Toni Boltini:
    Lex en z'n Flipper:
    [​IMG]

    By the way: ook heel belangrijk: de koffie-en-hotdog-crew:
    [​IMG]

    Overzichtje vanaf de stapstenen:
    [​IMG]

    En uiteindelijk: Twee van de drie "malloten"... (Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat op dit tijdstip er al wat borrels genuttigd waren...)
    [​IMG]

    Voor degenen die wat eerder weg moesten en dat dus niet hebben meegemaakt:
    We hebben erg veel hulp gehad van mensen die "gewoon" nog even meehielpen om 't spul op te ruimen. Rond 18:30 was het grasveld weer leeg, op een Dixie en wat dranghekken na. Bedankt hiervoor!

    Ik vrees dat het nieuw geopendeSparerib-restaurant nu failliet is; om 18:00 ging de complete M@illine-groep daar nog even happen...
    Wij gingen nog even richting Maarten's huis; even uitpuffen, evalueren, een hapje eten en vervolgens op huis an.
    Moe, een verbrandde kop maar een perfect weekend gehad!
     
  13. MeNoneNone

    MeNoneNone

    Lid geworden:
    10 aug 2010
    Berichten:
    4
    Heren,

    Gisterochtend met de familie wezen kijken, geweldig evenement, goed geregeld! Petje af.
    Sinds kort begonnen met de bouw van een Düsseldorf... (Deze ontbrak ook op het evenement zag ik :)).
    Volgend jaar (misschien) klaar met bouwen, dan kom ik ook...

    Nogmaals top!

    Groet,
    Erik
     
  14. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
  15. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    Een geweldige dag heb ik dus gezien, jammer dat ik er niet was.Ik ben nu druk met de locatie en alle andere spullen alleen weet nog geen datum moet nog even kijken en over leggen
     
  16. ned103

    ned103 Guest

    Heren,

    Wat een schitterende foto's staan er online zeg. Ook ik heb uiteraard genoten van deze super gezellige vaardag. De organisatie verdient echt een compliment. Een volgende keer ben ik er zeker weer bij.

    Mvg oscar
     
  17. wjjwalrecht

    wjjwalrecht

    Lid geworden:
    11 aug 2006
    Berichten:
    314
    Locatie:
    apeldoorn
    hier een paar fotos van de mooie dag in amersfoort!!de organisatie was prima de worstjes lekker en de koffie warm!!het was vreemd ik heb roel in levende lijve gezien,in mijn gedachten was hij een klein mannetje maar het was een reus van een man!!nog meer mensen gezien waar ik alleen op het forum mee mailde wel vreemd je stelt je iemand voor die er in werkelijkheid heel anders uitziet.Zoals de bouwer van de rotterdam ad bakker ik had hem heel anders voorgesteld!!Ik hoop meer op zulke dagen te komen helaas alleen want mijn vrouw vind er niets aan,dat gespeel met bootjes!! groeten walter
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    dit is dan de bouwer van de rotterdam ad bakker
    [​IMG]

    en dit is de eigenaar van de mooiste lange maar erg WITTE!!!!!!!!!BENEN ROEL VAN ESSEN
    sorry roel er stond een leuke dame naast me en die was ook druk bezig jou onderdanen te fotograferen ( ik wist niet dat jij het was!!) groeten walter
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Heb ik weer...
    Sta je klaar om een forumgenoot te helpen die een scheepslading vrachtauto's mist, waar maakt men opmerkingen over:
    Over je benen!:confused:
    Snappu ut of snap ik ut?
    Als je nou de benen van die aardige jongedame naast je eens op de foto had gezet....
    Maar verder: mooie plaatjes Walter!
     
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Roel je moet het positief zien, er is/was dus een dame geintreseerd...... of verbijsterd.... of geshockeerd.... mmmm bij nader inzien:confused:
     
  20. propics

    propics Guest

    foto's vaardag

    Dag modelbouwers,

    Ik heb als fotograaf genoten van jullie mooie werk.
    Het resultaat van mijn bezigheden kun je vinden op

    www.propics.nl

    Bedankt voor een mooi schouwspel.

    Groeten,
    Robert
     

Deel Deze Pagina