Vaardag in Wateringen 17 sept 14:00-16:00

Beste allemaal.

In dit draadje vindt je informatie over een vaardag in Wateringen.

De eerste signalen zijn goed : het zwembad wil eventueel wel meewerken.
Dat zou dan inhouden dat we ergens op de laatste openingsdag
(een deel van) het zwembad kunnen gebruiken.

Die laatste zwemdag is 17 september.

Deze planning kan natuurlijk nog wijzigen, maar ik hoop volgend weekeinde
de datum te kunnen vastprikken in overleg met het zwembad.

Tja lex,

we zijn er ook nog niet helemaal uit,
maar deze blaffende medegebruikers zijn bekend en we
werken aan een goede oplossing.

Let wel, tot nog roe krijgen we geheel gratis toegang tot dat zwembad,
dus al te veel noten heb ik ook niet op mijn zang...

Overigens, zo'n sint bernard of labrador die kan apporterenm dat scheelt weer een duiker ;-)

---

Laatst bewerkt door een moderator:
cool!

dat is bij mij in de buurt (ik studeer in Delft) en is ook het zwembad waar we duikcursus gehad hebben :)

als het door gaat kom ik zeker kijken,

groeten,

Christiaan

heeft er iemand een onderwater video camera ?

en anders, heeft iemand nog een ongebruikte normale videocamera in de kast liggen (bijvoorbeeld zo'n oude met van die hi-8 bandjes) ?
Dan probeer ik een huis eromheen te maken, zodat de
onderwater-vaart op een televisie kan worden getoond, voor de
div. toeschouwers.

is er wellicht ook iemand die een beamer (en scherm) heeft (alhoewel dat in de buitenlucht nog wel eens zou kunnen tegenvallen....)

zijn er anderen met ervaring op dit vlak ?

ik weet er wel eentje te lenen en zal eens navragen of ik die mee kan krijgen. Ik ben niet in Nederland de komende twee weken dus het kan even duren voordat ik duidelijkheid heb,

Christiaan

De vaardag in Wateringen GAAT DOOR !

op zondag 17 september, van 14:00 tot 16:00,
zwembad de Waterman, Wateringen
http://www.ertussenuit.com/details/995.htm

van 14:00 tot 15:00 hebben we het diepe bad,
vanaf 15:00 ook het ondiepe (al zullen er wat hondeharen in zitten)

toeschouwers meer dan welkom, dus maak een beetje reclame !
Toeschouwers betalen een entree van maar liefst een halve euro.

Deelnemers (dus de mensen met boten) worden wel verzocht
eventuele hakenkruizen op de modellen achterwege te laten.
Deelname is natuurlijk gratis.

Als je redelijk zeker bent dat je komt, dan graag in dit draadje
(nogmaals) een berichtje zetten (nu is de tijd immers bekend).

Ik zal dit bericht aanpassen als er meer details te melden zijn,
dan staat de informatie niet door het hele draadje heen.

Eindelijk een activiteit in 't zuiden, daar maak je een hoop mensen blij mee denk ik. Het is nogal een stukkie uit de buurt voor mij, dus ik doe nog geen toezeggingen. Over de honden heb ik zo mijn vraagtekens; ervaring genoeg met de K9 species (en vooral hun bazen) om te weten dat ze af en toe als 'ongeleid projectiel' (citaat Jan Huizenga) kunnen reageren....
Verder ben ik verbaasd over het hakenkruizen-gebeuren want ik dacht toch dat de 'anti-swastika-lobby' zich beperkte tot Duitsland (waar de discussie over dit onderwerp langzaam lijkt dood te bloeden). Kritische noot hierbij: zijn Duitse Herders wel toegestaan bij het hondenzwemmen (Hitler had ook zo'n dier....)? Overigens ligt 17 september dichter bij de datum van de A-bommen op Japan dan de capitulatie van het Derde Rijk dus zijn Stars & Stripes dan wel toegestaan?
Zoals Ronald zegt zijn we wel zonder kosten welkom dus is je naar deze bepaling schikken wel zo handig maar of de bepaling 'geen hakenkruizen' iets aan de geschiedenis van het zwembad zal veranderen lijkt mij toch een illusie.

Jos

Waar hebben we het over????
In Nederland wordt het je ook niet in dank afgenomen,
en zo een discussie is dus ook overbodig.
En persoonlijk vind ik dit ook terecht, er wordt al vaak genoeg op een tentoonstelling een link gelegd door bezoekers naar die tijd als ze de duikboten zien.
Verder ben ik verbaasd over het hakenkruizen-gebeuren want ik dacht toch dat de 'anti-swastika-lobby' zich beperkte tot Duitsland (waar de discussie over dit onderwerp langzaam lijkt dood te bloeden). Kritische noot hierbij: zijn Duitse Herders wel toegestaan bij het hondenzwemmen (Hitler had ook zo'n dier....)? Overigens ligt 17 september dichter bij de datum van de A-bommen op Japan dan de capitulatie van het Derde Rijk dus zijn Stars & Stripes dan wel toegestaan?
Zoals Ronald zegt zijn we wel zonder kosten welkom dus is je naar deze bepaling schikken wel zo handig maar of de bepaling 'geen hakenkruizen' iets aan de geschiedenis van het zwembad zal veranderen lijkt mij toch een illusie.
Kom maar eens op een tentoonstelling in Duitsland.
Daar is het gewoon vlag weg of boot weg.

Hein

Hoi Ronald,

Jammer dat het maar zo'n korte tijd is dat we kunnen varen. Aangezien het varen tussen de hondeharen mij niet zo trekt blijft er dan maar 1 uurtje varen over, en dan vind ik de verhouding reistijd-vaartijd teveel scheef lopen naar de verkeerde kant. Begrijp me goed, ik heb niets tegen honden, ik heb er zelf ook één rondlopen, maar om na het varen de sub uit elkaar te moeten halen om te controleren of er geen haren in de zuigertank zitten vind ik wat teveel van het goede.

Dus sorry Ronald, en voor een ieder die wel gaat, veel plezier!

Hoi ronald,

Leuk dat het doorgaat. Ik ben zeker van de partij met mijn Patrick Henrey. woon in Leidschendam dus in 15 minuten sta ik aan de rand van het zwembad.

Groeten Albert

lex (en anderen)

Ik heb 't onduidelijk opgeschreven, maar we hebben het diepe
bad twee uur tot onze beschikking (van 14:00 tot 16:00) en daarnaast het
ondiepe bad voor 1 uur (van 15:00 tot 16:00)

En om misverstanden te voorkomen, in de periode dat wij het bad hebben,
dan zwemmen daar natuurlijk niet tegelijkertijd honden in.
Ik regel ook een afscheiding zodat honden gewoon niet bij ons water kunnen
komen.

De hinder van achtergelaten hondeharen zal (zeker in het diepe bad)
minimaal zijn,
daarvoor is er te weinig hond en te veel water.
al met al is het zwembad bijna net zo schoon als het buitenwater bij ISIS
;-)

Ik zal zeker van de partij zijn. Ik heb eventueel een onderwater camera voor beveiligingsdoeleinden. Als iemand een video recorder en/of monitor met scart of composiet video ingang heeft dan kunnen we de beelden opnemen/weergeven. Oo k zal ik mijn duikuitrusting met onderwatercamera meenemen. En oh ja, de U177 zal ook in mijn auto liggen.

Groetjes:

Mathijs

ik had ook al zo'n idee over een onderwater camera (ik heb 'm
net in een stuk rioolbuis geperst).
Er is stroom, en inderdaad. we hebben een recorder nodig.
Ik heb verder alleen een klein tv-tje met scart als presentatie
materiaal.
vooral meenemen die spullen, enne, mag ik je buddy zijn ?

Hallo Ronald,

Mooi dat je het hebt kunnen regelen!

Ik zal er zijn met mijn USS Blueback. Die moet ik nog wel even aftrimmen na het aanbrengen van wat veranderingen, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Nog meer deelnemers uit de directe omgeving van Rotterdam? Dan kunnen we misschien iets afspreken over gezamenlijk reizen.

Rob

Danny,

bedankt voor je aanbod.

voor eenieder die mee wil helpen, ik zoek nog de volgende zaken :

- tafels voor de boten
- partytent(en) voor als het regent
- een bestelwagen of aanhanger (met chauffeur) bijv. om 8
dranghekken te vervoeren van de gemeentewerf naar het zwembad en v.v.
- van dat rood-witte afzetlint.
- wat handjes van 13:00 tot 14:00 om de zaak op te bouwen.

OH JA ! BELANGRIJK

omdat we maar 2 uur hebben, wil ik graag vooraf de frequenties weten !
dan kunnen we met zoveel mogelijk boten tegelijk varen.

Back