Vaargroep de Kempen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vaargroep in de omgeving van Veldhoven(Eindhoven), waar men in ieder geval ook met RC zeilboten vaart. Ik heb Vaargroep De Kempen gevonden op dit Forum en uiteindelijk ook hune site.

Ben erg benieuwd of daar ook wordt gezeild en met welke boten?

Ik zou graag een keer willen gaan kijken. Op de site word aangegeven dat men om de twee weken vaart. Misschien komende zondag? Kan iemand mij een data geven? :-D

Mvg
JP

Ps Vroeger vaarde ik met modelboten in het Henri Dunant park in Eindhoven. Wordt daar nog gevaren?

Hoi,

Ik ben Willie en ben lid van de Vaargroep de Kempen. Wij varen ook met zeilboten, ons vaarwater is op camping Ter Spegelt in Eersel. Onze eerstkomende vaardag is zondag 10 mei. Komende woensdag 6 mei hebben we onze maandelijkse vergadering in de Muzenval in Eersel. als je interresse hebt in onze club kun je mailen naar onze voorzitter Henk Dogger
hdogger@planet.nl

Groeten,

Willie

Hallo Willie

Bedankt voor je reactie! Mijn zeilboot is nog niet af, maar ik ga zeker proberen 10 mei bij jullie te komen kijken. Ik zal 'hdogger'mailen en vragen of dat oke is. Wat voor tijdstip zijn jullie daar aanwezig?

mvg
Jan Peter

Ik ga ook maar eens contact zoeken met deze club.
Is bij mij achter in de tuin, al doet mijn avatar anders vermoeden.
Heb wel weer zin om regelmatig te varen.

Hoeveel leden heeft deze club eigenlijk ? Weet iemand dat.

Pendelaar

Ik ga ook maar eens contact zoeken met deze club.
Is bij mij achter in de tuin, al doet mijn avatar anders vermoeden.
Heb wel weer zin om regelmatig te varen.

Hoeveel leden heeft deze club eigenlijk ? Weet iemand dat.

Pendelaar

Goh leef jij ook nog:mrgreen:
mvg
Frederik:D :D

Ik zit meer met de kwestie "tijd". Want er schijnt een crisis te heersen, hier lijkt het wel of alle werk die anderen missen hier extra binnenkomt.

Die vaargroep ziet er tof uit maar ik heb er wel een paar probleempjes:
1) tijd
2) vaste vaardagen
3) het is een echte club

Die vaste vaardagen is prima voor een club, maar niet voor mij. Hetzelfde voor het feit dat het een echte club is. Daar ben ik niet zo van. Voor alle duidelijkheid: daarmee zeg ik niks over die club, maar meer iets over mezelf.

Maar wellicht zou ik er toch mee kunnen leven. Een keer kijken kan iig nooit kwaad natuurlijk.

Ik heb in de "wandelgangen" gehoord dat er op het vaarwater nu voortaan ook waterfietsen zitten. Deze mogen wel tijdens het modelvaren niet op het water, maar daar zijn de bezoekers die willen waterfietsen over het algemeen niet mee eens.

Hans

Ik woon ook in de buurt en wil ook wel een keer gaan kijken.
Ik maak geen zeilboten maar ga binnenkort (zodra ik mijn spullen heb) beginnen aan een vrachtschip de "Mercantic".
Wanneer is de eerst volgende vaardag?

En dan nog een vraag:
Hoeveel leden heeft deze club?

GJ,

Lijkt mij toch niet zo'n probleem.
Ze hebben 1 maal per 2 weken een vaardag, heb je zin ga je, heb je geen zin en tijd ga je niet.
Het lijkt mij geen voetbalclub waar je afspreekt om iedere zondag deel uit te maken van het elftal.
Wat zou het verschil zijn tussen een echte club en zo maar eens gaan varen.
Ik bedoel we kunnen lid worden en als we zin en tijd hebben dan kunnen we gaan varen.
Lijkt mij dat er niets iets is van een verplichting, behoudens een lidmaatschapsbijdrage.

Pendelaar

Ach, je hebt wel gelijk. We kunnen allicht eens gaan kijken en kennismaken. Dat is wel het minste wat ik kan doen ipv ze gelijk afwijzen natuurlijk.

Hallo mensen, beter laat dan...
Ik ben al een aantal jaren lid van Vaargroep de Kempen, met veel plezier! De leden komen uit heel Brabant: van Sprundel, Weert tot Lommel, Belgie. We zijn met ongeveer 30 leden. Een kleine maar gezellige club!
We zijn te gast op recreatiecentrum Ter Spegelt in Eersel waar we mogen varen. Hier mogen we ten alle tijden (!) komen varen. Echter hebben we een vaardagen afgesproken zodat je niet in je eentje op de steiger staat om te varen. De afgesproken tijd is ook meer een indicatie dan richtlijn.
Iedereen die geïnteresseerd is in onze vereniging mag contact met ons opnemen. Kijk voor adressen en telefoonnummers op onze website Vaargroep de Kempen en klik op "Contact". Daar staan de adressen van de voorzitter en secretaris. Eén van deze mannen zijn altijd bereikbaar!
Tot ziens op de steiger!

Mvg,
Dennis

Back