Gisteren eerste rondje gevaren. Water was niet mooi vlak, waaide best wel, maar dat maakte weinig indruk, ging er soepeltjes doorheen.
De accu's had ie gekregen, van installatie waarvan accu's periodiek gewisseld worden. Er zat 1 slechte tussen, ineens was het over en uit... :help: Gelukkig roeiboot meegenomen (leek ons veiliger de eerste keer) om het schip op te halen. Accu was hartstikke warm, tegen heet aan, die kan de kliko in

Spanning zakte ineens in (duidelijk merkbaar aan teruglopende vermogen van de motoren), waarna spanning blijkbaar zo laag werd dat ontvanger besloot er mee te kappen....
Gelukkig accu's genoeg, Stef had er 8 gekregen

Helaas niet meegenomen, later eens kijken of er een betere tussen zit. Als de accu's zich bewezen hebben, kunnen ze parallel gezet worden, dubbele capaciteit... Verder kwamen we er op het water achter dat we de roerfunctie nog moesten reversen (wisten we, maar waren we vergeten

), dat is bij een schip toch wat minder spannend dan bij een vliegtuig...
Misschien ook iets verzinnen voor de tewaterlating, iets met een paar banden om te laten zakken aan een plek waar kade steil is, toch een behoorlijk gevaarte als je over losliggende stenen naar de waterkant moet lopen...
Tevreden voor eerste keer, met juiste accu's nog eens een nieuwe poging ondernemen
Plaatjes zijn wat mij betreft zeker welkom. Hier en eventueel ook in dit topic:
waarmee-heb-jij-vandaag-gevaren-rc-dan-wel-te-verstaan-%3B
Valt mee hoor... Ook met 1 regelaar kreeg ik de Norderney haaks de bocht om!
Kan erg vlot de bocht om inderdaad. Als je bijvoorbeeld nog zachtjes achteruit gaat en je met volle roeruitslag volgas vooruit geeft gaat ie rap de bocht om!