Vacuumpomp probleem

Zou iemand dat schemaatje van de elektronische druk regelaar opnieuw kunnen posten?
Die link doet het helaas niet meer...

Peet

volgens mij bedoel je deze...

electr. vacuum regeling.zie MBF supra trail and error pag6.png

Dirk;
Bij "mijn" schema zit er tussen de +5v, en pen 8 van de lm385n nog een verbinding, bij jouw schema staat die niet.
Wat is de functie van deze verbinding?

Die zal Dirk vergeten zijn te tekenen. Het is de positieve voeding van het IC en is nodig om het te laten werken.
In de LM385 zitten 2 versterkers. het is aan te raden de 2e niet te laten zweven. Daarom pin 5 naar pin 4 (= aarde), en pin 6 en 7 gewoon met elkaar verbinden. Dan kunnen mogelijke oscillatie problemen worden voorkomen.

Rick

Dirk;
Bij "mijn" schema zit er tussen de +5v, en pen 8 van de lm385n nog een verbinding, bij jouw schema staat die niet.
Wat is de functie van deze verbinding?
Geen idee. Ik heb geen (nauwelijks) verstand van elektronica. Ik heb dit schema enkel vanaf een kladje digitaal getekend.

Die zal Dirk vergeten zijn te tekenen. Het is de positieve voeding van het IC en is nodig om het te laten werken.
In de LM385 zitten 2 versterkers. het is aan te raden de 2e niet te laten zweven. Daarom pin 5 naar pin 4 (= aarde), en pin 6 en 7 gewoon met elkaar verbinden. Dan kunnen mogelijke oscillatie problemen worden voorkomen.

Rick
Rick zal vast gelijk hebben. Het klinkt erg logisch. Ik kan het niet zo 123 op mijn printje nakijken, dan moet het halve apparaat 'gesloopt' worden.

Ik ben er tot nu toe altijd van uitgegaan, dat als ik de HARDE ligger niet terug zie na het baggen, de vervorming dus verwaarloosbaar is.
Maar zie jij de harde ligger echt niet terug?
Ik zet het vacuum ook altijd voluit. En ik probeer de ligger zo goed mogelijk terug te schuren. Daarna op verschillende plekken kantoortape over de vleugel en in de lichtspiegeling kijken of de ligger zichtbaar is.
Bij mijn supra heb ik dat echt heel zorgvuldig gedaan, maar na het baggen waren de liggers toch weer zichtbaar. Het gaat hooguit om een fractie van een mm, maar je ziet het wel. (tja en hoe erg is dat eigenlijk...?)
Ik vul de ruimte nu met microballoons. Wellicht scheelt het om een zachter materiaal te gebruiken, zoals balsa.
Maar ik heb me ook wel afgevraagd of die 0,2 bar toch niet een beetje te veel van het goede is...
Ik ga me ook eens verdiepen in zo'n schakeling. Ik gebruik nu enkel een tijdschakelaar. Met mijn vacuumbuffertank van 25 liter is 1x/uur 3 minuten draaien ruim voldoende om die 0,2 bar vast te houden.

Back