vakantie kistje

In mijn zoektocht naar een makkelijk mee te nemen vakantie kistje kwam ik op marktplaats de topaz tic tac tegen, een klein elektrozwevertje met een speed 400. Iemand bekend met dit kistje?

Mijn vader heeft nog 2 tictacs. Het is een heel populair zwevertje (geweest) en is inderdaad heel geschikt als vakantiezwevertje. Het is niet een zwevertje om heel ontspannen mee te vliegen want je moet er wel de vaart een beetje in houden en het nadeel is dat de 2 rompschalltjes wel tamelijk fragiel zijn. Maar die zijn (waren?) wel apart te verkrijgen.

Was ooit te koop bij de firma Q.
Persoonlijk vind ik het niets ( zacht uitgedrukt ), recept voor teleurstelling als je weet dat er nog vele andere leukere zwevers op de markt zijn.

Als de eendelige velugel van 1,50m geen bezwaar is zou ik je de Libelle van Hollein aanraden ( te koop bij RBC te Boskoop ) voor niet al te veel geld.

Rond de E 165,- met 2 delige vleugel de Super Fips van CHK, lekkere thermiekzwever met carbon versterkte D-box. Deze zwver is licht maar kan door de kunststoffen tegen een behoorlijk tikje.

Of een Ripper van Robbe, of het origineel van Art-Hobby te koop bij Ed-modellbau.de daar staan ook andere leuke zwevers.

Succes,
Hans

Maar een tictac kost je wel nog geen 25 euro als je een beetje rondkijkt. Mijn vader heeft er laatst nog eentje (met reserveschalen) gekocht bij hobbyland voor 20 euro. Het is gewoon een leuk zwevertje om een helling af te gooien of om een beetje mee rond te snorren.

Ik heb een TicTac gehad, ook bedoeld voor vakantie :evil:

De 3-delige vleugel is wel mooi, maar de rompconstructie is véél te fragiel
Ik heb de romp weggegooid na 2 crashes en de vleugel hergebruikt.
Een electrozwever die al schade heeft na een handstart vind ik geen € 25,- waard :nooo:

Luister naar Hans N. :!:

Hmmm duidelijk verhaal. Ik zag hem staan op marktplaats voor 75 euro, dat was wel incl. een aantal accu's en een lader waar ik eigenlijk geen belang bij heb.

Juist de compactheid sprak mij aan maar aangezien ik het ding niet ken dacht ik even advies te vragen, maar goed ook dus kennelijk want los van de 'fragiel-heid' is de prijs dus ook nog eens veel te hoog.

De libelle is een leuk ding, alleen jammer van de niet deelbare vleugel. Hij moet nl. gemakkelijk in de auto passen (vakantie) en daarnaast moet ik hem goed kunnen verstoppen, mijn vrouw zal niet blij zijn met WEER een vliegtuig.....

Neem dan toch gewoon de Easyglider? Ik heb deze ook meegenomen op vakantie naar Frankrijk in een tot de nok volgeladen auto. Mijn vrouw dacht dat we kleding voor 6 maanden moesten meenemen....
Ik had de EG d.m.v. elastieken tegen de dakhemel gehangen. Gewoon voor en achter tussen de handgrepen een bagage-elastiek gespannen en daar de EG op. Je had er geen last van in de auto en hij belemmerde het zicht door de achterruit ook niet. De zender, lader, reserve LiPo's en ander klein spul kon ik kwijt in de kuip van het reservewiel.

Hmm ja dat is ook een oplossing. Dan kan ik echter ook net zo goed mijn Junior Sport meenemen, die is maar een ietsje groter. Even passen en meten in de auto denk ik.

Voor het model moet beslist mee op vakantie in de auto probleem is een heel goede oplossing. GA naar de dierenspeciaalzaak en koop daar een hondennet wat bedoelt is om de hond in de "kofferbak" te holuden en bevestig dat onder het dak van de auto tussen de handgrepen en eventueel achter een randje van de hard plastic bekleding van de auto. Hier kun je heel veel vliegtuigen op meenemen zonder dat het zicht belemmerd wordt of dat de modellen schade oplopen.

Heb het net al enkele jaren in gebruik om vleugels en modellen te vervoeren.

Inmiddels heb ik van het weekend voor het eerst gevlogen met mijn Graupner Junior Sport. Ten eerste vliegt het boven verwachting. Ik had alleen nog maar met zo'n opzetmotor(verbranding) gezwoven vroeger en het is toch erg leuk dat je nu keer op keer weer je motor kunt inschakelen voor een volgende klim.

Daarnaast kan deze kist heel mooi in de originele doos en is daarmee redelijk 'transportabel' geworden. Ik denk dus dat deze meegaat naar Zwitserland!

ik heb er net de Swing van kyoso voor besteld. (de TicTac heb ik van de week in mijn handen gehad en sluit me bij de eerdere posters aan..is echt 3xNix)
Met een romplengte van 80 cm en de intentie de vleugel 2delig te laten ga ik zelfs een manier zoeken om de Swing op de motor kwijt te kunnen.

Het hangt even van Quartel af. Ik heb donderdag besteld en heb geen idee wat voor levertijd ik mag verwachten. (iemand ervaring??)

De Swing van Kyosho schijnt dezelfde te zijn als de Fling van Great Planes.
Ik heb er een, en zolang je hem niet aan een té sterk elastiek naar boven laat :oops: is het een prima kist.
Een clubgenoot was ook zo slim om de vleugel deelbaar te laten (in de handleiding staat dat je hem moet vastlijmen) en gebruikt hem ook als vakantiekist.

Veel succes er mee

Leon

Trouwens, had een vliegende vleugel (Robbe Hot Shot of zoiets) niet lekker compact geweest om mee te nemen?

de HotShot heb ik zelf en is alles behalve makkelijk en compact om mee te nemen. In m'n Golf station past hij niet in de achterbak zonder de passagiers in de nek te prikken.

edit: en het lijkt idd hetzelfde kistje te zijn als de Fling

Back