vakantie kistje

Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen en het ziet er erg superstrak uit moet ik zeggen!
De vleugel is 2-delig en alleen als je gekke dingen wil doen raden ze het aan om ze aan elkaar te plakken, voor het gewone vliegen volstaat tape om ze aan elkaar te houden.
Vanavond alles erin schroeven en stickers plakken en hopen dat ik morgen even kan gooien

3 uurtjes rustig klooien en dan ziet het er zo uit:

normal_DSCN2761.JPG

Het meeste gepeuter ging hem nog in de pull/pull aansturing zitten, ben benieuwd hoe dat werkt.
Vliegklaar is hij 190 gram en ik hoop dat de weergoden mij en Swing morgen gunstig gezind zodat er ook meteen een beetje gegooid kan worden.

Groeten

Justus

wow :D

mooi zwevertje hoor... gewicht is ook netjes,
de fabrikant geeft het vlieggewicht vanaf 195 gram aan :lol:
Ik ben ook benieuwd hoe je hem gaat motoriseren :wink:

gr.

Laatst bewerkt:
Snel gedaan hoor. Het is precies een Fling!
Die pull-pull verbinding is inderdaad een gepiel.

Als je er problemen mee houdt kun je dat je als volgt oplossen:
63003rcbay_058_Small_.jpg

Of je kunt er een single-pull systeem van maken, da's nog lichter (zie de beshrijving op www.f3k.nl)
Verdere info over de Fling/Swing (oa. heren die er een werpstift in hebben gezet om hem te kunnen DLG-en) vind je op RCgroups.com

Veel plezier er mee :)

Leon
(Waarom heb ik je deze tips niet gegeven voor dat je ging bouwen :? )

Er komt ab-so-luut geen motor op!
Dit wordt puur smijten en lichtweer hellingen en elastieken en zweven verder niets.

Eerder antwoord had niet veel uitgemaakt hoor. Ik ga er niet mee DLG-en, daar zijn hele andere soorten kisten voor gemaakt/ontworpen en ik zocht iets voor puur relaxed rondvliegen.

Als deze aansturing bevalt hou ik het lekker zo, ze hebben het er niet voor niets op gezet lijkt me.

@Jakkietakkie: ik heb er geen elastiek bij nee, die wordt er volgens mij alleen bij GP bijgeleverd.

Even wachten tot de loodgieter is geweest en dan ga ik een veldje opzoeken...ben benieuwd

bij pigs airlines staat de fling tekoop voor 62 euro
ziet er wel leuk uit, waarom doen mn ouders altijd moeilijk als ik een kistje wil kopen?
hopelijk komt deze erbij in de vakantie

daarvoor moet hij hier eerst liggen hé :wink:
ja is waar maar ondertussen wil ik een klein leuk zwevertje om wat mee te spelen,
maar k heb op f3k.nl een mooi modelte gevonden de OFA na de examens deze maar eens snel bouwen en beginnen aan de ask 13 :D

Er staat een beetje veel wind op m'n chuckveldje tussen de bomen en huizen in maar ik heb de eerste vluchtjes achter de rug.
Heeft een beetje meer snelheid nodig dan ik in eerste instantie dacht maar dat heb je snel door. Hoogte reageerd hij uitstekend op, richting leek me iets aan de trage kant maar door de de wind wapperd hij 180 graden rond voor je boe roept dus is het lastig inschatten.
Hij laat zich op snelheid wel heel mooi op een oor leggen...echt heel erg leuk.

Op RCgroups klagen ze ook over het te kleine richtingsroer. Een aantal piloten heeft het richtingsroer vergroot.
Ik had er zelf niet zo'n last van, van die snelheid trouwens ook niet.

Hij draait door de dubbele V-stelling heerlijk kort, goed voor kleine thermiekbelletjes 8)

Om het roer te klein te noemen heb ik niet goed genoeg kunnen vliegen, het lijkt mij niet het geval hoor.

Dat korte draaien kon ik wel van proeven maar zoals ik zei...de wervelingen maakten er vreemde vluchten van.
Morgen maar naar het strand voor wat constantere wind

Ik vind dit een mooi vakantiedingetje
De romp is precies dezelfde als de romp van de Tic Tac, het model waarmee dit draadje is begonnen (en door iedereen afgebrand is, oa. door mij)

maar ik kan me niet voorstellen dat je een doos koopt met een niet-deelbare schuimvleugel van 144 cm...
Waarom niet? Ik denk dat je je daar vergist. Er zijn zelfs 2m vleugels die niet deelbaar zijn.

Ik vond de Robbe Disco ARF altijd wel een leuk vakantiezwevertje:

P1001_1-3074.jpg

(deelbare vleugel :wink:)

Back