Vakantie tips!

PH-TVS

verslagschrijvers
De vakantie breekt weer aan en nu lijkt het mij leuk en handig om in dit topic tips te verzamelen over leuke bezienswaardigheden op modelbouw gebied.

Ik vindt het altijd wel leuk om modelbouw winkels te bezoeken in de omgeving van mijn vakantie adres. Maar ook musea en modelbouw clubs zijn natuurlijk interessant om eens te bezoeken wanneer je toch in de buurt bent.

Dus heb je leuke tip, plaats ze dan aub in dit topic!

Groet,
Theo

Luchtvaartmusea Frankrijk:

Parijs
Het Musée de l'Air et de l'Espace is te vinden op het terrein van de luchthaven Le Bourget, vlakbij Parijs. Er is ondermeer een collectie vliegtuigen uit de beginperiode van de luchtvaart en uit de Eerste Wereldoorlog te zien.
Page d'accueil> Musée de l'Air et de l'Espace - Site officiel

Montereau-sur-le-Jard
Luchtvaartmuseum Melun Villaroche. Museum met diverse vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog.
Musée de l’Aviation de Melun Villaroche

la Ferté-Alais
Luchtvaartmuseum Amicale. Dit is een vliegend museum. Bijna alle vliegtuigen uit de collectie zijn luchtwaardig.
http://www.ajbs.fr

Groet,
Theo

Modelcity in Tsjechië kan het best beschreven worden als een modelvliegveld met overnachtingsmogelijkheden. Je kan er voor een paar nachten of iets langer een slaapplek huren met alles erop en eraan. Eten wordt gekookt door de gastvrouw en douches edg zijn aanwezig. Je komt er uiteraard om te vliegen en ook dat is uitstekend geregeld. Er is een 150 meter asfaltbaan met grasstrip ernaast. ...
Rest van Herman's uitgebreide verslag met foto's:
verslag-modelcity-2011-a .

Op zoek naar goede vakantiestek/club/terrein/helling/water of gewoon een leuke camping, leuke toeristische locaties? Vraag het de inboorlingen.
De meeste fora gebruiken dezelfde forumsoftware. En als de muiswijzer boven een knop hangt, zie je onderaan het scherm de oorspronkelijke Engelstalige term. Fora hebben geen bezwaar tegen Engelstalige vragen. En als het niet luktl, wil ik de vraag daar wel stellen ...
Zie
http://www.modelbouwforum.nl/forums/het-modelbouwcaf%E9/135271-vakantie-vragen-overzicht-niet-nl-modelbouw-fora.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor je ergens heen vertrekt ga ff naar de tandarts:p of als je een jaarlijkse controle hebt... Ik heb uit het niets enorm veel last gekregen van hoofdpijn en hevige pijnscheuten aan de rechterkant van mijn mond. Goed voor heel je verlof te verkloten.;)

Back