vakantie vliegtuig

hallo,

ik zou graag met mijn vader een vliegtuigje maken op vakantie. het vliegtuig moet niet te groot zijn(ong. 1 meter span) en ik wil het vliegtuig graag van balsahout maken. weet iemand een leuk vliegtuig?
zelf heb ik al 2x 2mm en 2x2,5mm balsa omdat ik een ander vliegtuig wou maken maar dat gaat niet meer door.

stijn tip

p.s. ik heb al vliegervaring! en ik ben al bij een vliegclub geweest :lol:

het liefst heb ik een electro slowfly model, zelf heb ik geen motoren liggen maar dat is geen probleem.

stijn tip

Stijn ik zou even kijken voor een leuk speed 400 modelletje oid, afhankelijk inderdaad van de spullen die je hebt liggen. Wat te denken van een Holiday in speed 400 formaat of een telemastertje.
Ik denk echter dat je daar nog wel wat extra hout voor nodig hebt :)

ik heb wel interesse voor een holiday:D misschien dat ik nog even af wacht of er nog meer reacties komen anders mag je mij die tekening van die holiday wel sturen. heb je mijn mailadres nog? of moet ik heb even overnieuw sturen?

stijn

een hai?

linkje op modelbouwforum met filmpje en tekeningen

bouw van mijn eigen hai

vliegt leuk, erg leuk..
Ik heb er een 90 watt roxy met een 1Ah 3s lipo in zitten, je zit zo een uur boven...
wil je wat meer stunten dan is een vliegende vleugel mischien niet zo'n goede keus, je hebt geen richtingsroer ;)
loopings, rolls etc is geen probleem, ook rugvlucht gaat uitstekend.

succes ;)

ps, voor vakantie pret is een depron kistje mischien wel een betere keus, dat kraakt nl niet zo makkelijk als er een koffer tegenaan valt ofzo.

ondanks de pb toch maar even hier...

Modelbouw-Hans.nl

als je daar op 'modellen' klikt links, dan staat ie ergens halverwege, inc filmpjes en bouwtekening.

't printen etc is wel wat lastig, ik heb thuis gewoon een kopie (en de originele).
kopieren bij de multicopy oid kost voor de 2 vellen een paar euro.
uitprinten kan ook natuurlijk ;)

qua beginnerskist.. het is wel handig als je wat vlieg ervaring hebt.
Je vliegt hier alleen met hoogte en rolroeren, rolroer ervaring is dus ook erg handig..
Het zwaartepunt is bij vliegende vleugels overigens behoorlijk kritisch, even opleten dus..
vliegen zal het wel, maar een verkeerd zwaartepunt geeft een 'spannend' vlieggedrag of anders een rendement van niets.

Dit is natuurlijk ook leuk voor de vakantie.

Of de Pibros.
pibros%204a.jpg

Hans.

waar kan ik de tekeningen van de pibros krijgen? ik heb wel gezocht maar ik kan geen tekeningen vinden.

de piper gaat niet door:( . ik ga denk ik toch voor een zwevertje( ik heb er al veel gevonden op het forum dus die hoef ik niet meer te zien). dus als iemand nog een leuke zwever heeft met span. tussen de 120 en 180 cm. als het maar niet zo'n hlg of dlg model is.

Back