Die 21 redenen kun je met 3 letters uitleggen.
BTW
BTW
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Los van Alex zijn comments, zou ik zeggen, ga eens op ontdekkingsreis naar de kosten van de diverse materialen. In positief bouwend, waarmee je kwalitatief een behoorlijk eind achterblijft t.o.v. een mallenkist (kosten mallen 3-5000€) ben je al gauw enkele honderden euri en enkele honderden uren kwijt . Dan valt die prijs voor een nieuwe kist best mee
Ik had toch de stellige indruk dat jij de kosten van (nieuwe)kisten ter discussie stelde ; excusé moi voor deze vergissingHallo Arno,
Wie valt er over de prijs van een nieuwe kist?
Gr.
Paul
Ik had toch de stellige indruk dat jij de kosten van (nieuwe)kisten ter discussie stelde ; excusé moi voor deze vergissing![]()
kies je echt voor een kist die op korte termijn leverbaar is ? Is dit je hoofd afweging ??
Succes met het maken van je keuze,
Een argument om juist wel, voor een van deze doorontwikkelde kisten te gaan, is dat ze doorgaans beter en stabieler en dus ook makkelijker, goed, te vliegen zijn.Maar omdat ik maar een beginner ben op het vlak van F5J en eerder recreatief ben ingesteld is het m.i. niet zo evident voor mij om per se het beste van het beste te kiezen. Ik hoef dan ook niet direct een Xplorer of een PP
Een argument om juist wel, voor een van deze doorontwikkelde kisten te gaan, is dat ze doorgaans beter en stabieler en dus ook makkelijker, goed, te vliegen zijn.
Maar omdat ik maar een beginner ben op het vlak van F5J en eerder recreatief ben ingesteld is het m.i. niet zo evident voor mij om per se het beste van het beste te kiezen.
Ik hoef dan ook niet direct een Xplorer of een PP e.d. omdat 'er al zoveel mee vliegen en het dus wel goed zal zijn' (no offense intended).
Daarnaast vind ik 8+ maanden levertijd gewoon niet zo aanlokkelijk.
Ik denk: de hoofdprijs gaat op de eerste plaats naar de beste piloot, op de tweede plaats naar degene die net wat meer mazzel heeft gehad door wél die bel te vinden, en op de derde plaats naar de eigenaar van de beste kist.....
Dat is aan mij niet besteed en als ik op dit moment al aan een wedstrijd mee zou doen dan gaat dit echt niet voor de hoofdprijs zijn.
Een argument om juist wel, voor een van deze doorontwikkelde kisten te gaan, is dat ze doorgaans beter en stabieler en dus ook makkelijker, goed, te vliegen zijn.
Hier zit je fout. De beste kist is niet zozeer de kist met de beste daalsnelheid, glijhoek, etc., maar de kist die zowel goede aerodynamische prestaties heeft, als erg fout-tolerant is. De verschillen in aerodynamische prestaties liggen bij de goede kisten onder de 5%. Waarschijnlijk rond de 1%. Dus mm/s daalsnelheid, en een decimetertje meer of minder in glijhoek. Maar met een kist die ipv. een vuile overtrek, goedmoedig onderuit zakt, scheelt een overtrek zomaar 5-10 meter. Geen kattepis!nog wat kindernukjes inzitten o.i.d. zouden deze mij wsl. geeneens opvallen
Ja, er ontstaat een hype, maar niet vanwege die extra decimeter glijhoek, of die die paar mm/s langzamer dalen, maar vanwege de combinatie goedmoedig gedrag en performance.Zo'n Pike Perfection of Xplorer zullen ongetwijfeld hele goede kisten zijn, uitgerijpt en die het goed doen op wedstrijden. En vaak veroorzaakt dit een bepaalde hype, iedereen moet er dan zo 1 hebben.