Vakantiezwever: De BackPackGlider

Mooi ding die high A-R, maar niet ideaal als DLG denk ik...

@Volhout, tis idd zeker veelbelovend, moet er echt ff vaart achter zetten. Had alleen laatste weken een paar kleine projectjes tussendoor waarmee ik eindelijk na een jaar weer even wat geld kon verdienen, dus dat ging even voor.
Heb nu nog een week en dan ga ik als alles goed gaat nog even 2 weken naar frankrijk. Hopelijk kan ik dan mijn laatste proto nog meenemen om goed te testen...

Le Martinet

Ook dit is een leuk BPG zwevertje voor aan de helling:
Document sans titre

Deze krijgt in ieder geval bij mij ook een plaatsje in het BPG koffertje:

http://lh6.ggpht.com/_VtcKzmzFPKg/SmwHt1w-h_I/AAAAAAAAAkA/OfxGIJuRVjE/s640/Martinet1.jpg

Martinet1.jpg

Ben jij nog verder gekomen met jouw BPG zwevertje Leon?

Ziet er mooi uit die zwaluw.
Maar... de backpackglider moet toch echt ge-DLG't kunnen worden wil hij die titel verdienen. Om iets rugzakwaardigs voor aan de helling te maken is een stuk makkelijker.

Ben jij nog verder gekomen met jouw BPG zwevertje Leon?
Jazeker. Ik ben er nu even niet mee bezig want tussendoor ben ik bezig met een andere DLG. Maar hij vliegt al aardig maar moet nog echt goed afgesteld worden. En dat kost tijd (en rustig weer).
Wordt vervolgd dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
vannacht gaat hopelijk mijn volgende proto nog de vaczak in om vrijdag mee naar frankrijk te kunnen, maar weet niet of dat gaat lukken. Anders wordt het over ruim 2.5 week dus :)

Duimen

Sietse,

Heb je de BPG meegehad op vakantie ?? En hoe deed hij het ??

Ben afgelopen weekeind op Vlieland geweest, en had donders graag zo'n BPG'tje mee gehad. Man wat een weer, mooie constante wind, duintjes om vanaf te gooien....

Je hoort het al, er is een enthousiaste klant / bouwer ..

Harm

Hai Harm,
Nee, ik lifte met iemand mee die ik nog niet kende, dus vond het een beetje lullig om dan gelijk mijn hele verzameling mee te nemen...
Volgende komt er zeker aan en dan wil ik er ook meer maken.
Afgelopen weekend ging mijn pa echter ineens achteruit en dubbele morfine dempt de pijn niet eens meer genoeg. Was met mijn hoofd dus ff niet teveel bij bouwdingen...

Mocht ik verder komen met mijn proto dan meld ik het hier meteen!

Sietse: wat een ellende voor je vader. Ik weet heel precies wat je doormaakt. Veel sterkte voor jullie de komende tijd.

Arie,

Kijk voor de initiële bouw van de BPG (die best goed vliegt) naar het begin van het draadje over de Rugzak vleugel groepdesign. Daar vind je ook meer info over soortgelijke ontwerpen. Je kunt ook hier tekeningen downloaden van een Frans ontwerp.

Versie 2 van de BPG (die Sietse aan het snijden is), houden we nog even voor onszelf. Het ontwerp moet nog volledig getest worden.

Groeten, Leon

Is er iemand die de tekeningen van de wortel+tip rib hebben van de Salaz in een PDF of
Word bestand?

Groeten Rick

Back