Valcke A950

brecht heeft de boot tweedehands dus het kan zijn dat dit geen BB as is
ik weet niet wat er aan die boot vervangen is geworden
en zo te zien zit er ook niet veel boot bij en is het alleen maar een romp
gr raf

dat waren geen belgische boten hé
maar NL boten en daar gelden andere regels
dit is wel echt de valke op zee mijn gedacht
viewpic.asp
A950 VALCKE
15-12-1960 Steenbank - L.Smit & Co’s Internationale Sleepdienst Maatschappij N.V., Rotterdam - The Netherlands
31-05-1961 Steenbank - Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst N.V., Rotterdam - The Netherlands
10-04-1972 Astroloog - Smit Internationale Havensleepdiensten B.V., Rotterdam - The Netherlands
1980 A.950 VALKE - Koninklijke Marine, Brussel - Belgium
Sea and harbour tug
Search and rescue vessel
en dit is de albatros
viewpic.asp

ook een ex nederlandse sleper mijn gedacht
A.996 ALBATROS
22-08-1967 A.872 Westgat - Koninklijke Marine, Den Helder - The Nederlands
1997 A.996 Albatros - Koninklijke Marine, Belgium
Seagoing and harbour tug
gr raf

Even duidelijkheid over de romp.
Brechtt heeft die gekregen, en de romp was kaal. Dus een as zat er niet bij.
Ik had dat rompje ooit gekocht om een bankert te bouwen, maar inmiddels heb een houten banckert pakket gekocht. Dus had ik de kunstof romp over en die heeft brecht zijn Pa bij mij opgehaald. Dus de romp was kaal

hallo jan

Ha de romp komt van bij u
ja brecht had niet gezegd van waar ze kwam
maar goed de as die hij nu heeft is dus wel een goed as
hoe kom je aan de romp alleen ?????dacht dat Bb geen losse rompen verkocht
zo zonder plannen is er haast niet aan te beginnen
de banckaert en de valke verschillen toch echt wel van elkaar
ook het dek is er niet bij dus de een opening om naar te werken is er ook niet
ik heb een vriend gemailt en misschien heb ik binnen een paar dagen de plannen van de echte valcke thuis
anders weet ik nog een adresje om de banckaert plannen te bekomen

gr raf

Ik heb de romp op mp gekocht, toen ik net met deze hobby begon kocht ik nog al eens iets teveel. En ja ik dacht zo een jongeman die vol bouw ambitie is kan er wel wat mee.

Raf,
Als de nood aan de man komt, ik heb de bouwplannen van de houten banckert.
Ik moet eens kijken, want daar staan de maten en zaagtekening van de verschansing natuurlijk ook op. Dan is het nog makkelijker dek en verschansing te maken.

ha dat zou mooi zijn als brecht daar een copy van zou kunnen hebben
de verschansing is niet zo een probleem als de hoogte gekend is
door met styrodure een nieuwe te maken kan er daarna een in epoxy gemaakt zorden
maar als er maten vqn te krijgen zijn is dat natuurlijk makkelijker bouwen
shit zit op een NL toetsenbord en das niet makkelijk typen

gr raf

wow, dat was veel leeswerk ;)

even ter verduidelijking: die as die er nu LOS in zit was van mijn zz, omdat die van bb is heb ik die er uit gesloopt en een nieuwe gezet. omdat ik nu even geen goede as meer heb, heb ik die uit de vuilbak gehaald en even LOS in de romp gezet om te kijken welke schroef er onder kon en hoe de straalbuis moet komen te staan. ik ga een nieuwe bestellen want ik moet toch assen bestellen voor de voer boot. (samen met schroeven)

de romp heb ik inderdaad van Brandweerboot gekregen, en ik heb wel tegen Raf gezegd dat ik hem van hem gekregen had.

gr Brecht

wow, dat was veel leeswerk ;)

de romp heb ik inderdaad van Brandweerboot gekregen, en ik heb wel tegen Raf gezegd dat ik hem van hem gekregen had.

gr Brecht

Kijk Brecht, Raf en ik vergeten wel eens wat, op onze leeftijd krijg je altsheimer light. Maar ook jij bent wat vergeten....

Maar een heel leuk plan heb je voor de romp, ga je volgen kerel.
succes

haha, ja dat weet ik. wat ben ik vergeten???

trouwens nog bedankt voor het plan, ik heb het toch ontvangen. ik mis wel nog het stuk tussen de mast en de woning (stuurhut)

gr Brecht

hallo

brecht je hebt een paar keer de keuze
allee das wa ik gevonden heb

00710.jpg

valckea95014ih2.th.png

99146.jpg

1557475.jpg

de valcke heeft dus in een paar kleur keedjes rond gevaren
origineel in het grijs
dan in het blauw met grijze onderkant
en dan in het blauw met rode onderkant en dan nog volledig blauwe romp en onderkant

dus maak 1 keuze en hou je daar bij
grijs is makkelijk das gewoon de motip primer
de romp is lichter grijs dus dat moet gemengd worden en gespoten met marc zijn pistool want een airbrushe is daar wat klein voor
en dan het donker blauw kan ook weer van motip zijn
dan matte vernis er over heen en klaar is de geit
nu gaan zoeken welke boot bij welke romp hoort voor onze vriend paultje
gr raf

dan in het blauw met grijze onderkant

Grote kans dat dat grijs primer is.
Zeker als je dat mini plaatje bekijkt waar het rood er voor het grootste deel af is.

hallo piet

ik denk het niet als je dan foto drie bekijkt dan zie je dat hij aan de onderkant in nederland ook licht grijs geweest is(roest sporen zijn ook zicht baar dus ik denk geen primer)
ze zullen om hem snel in de vaart te hebben kunnen brengen alleen het boven water schip in het blauw gespoten(geverfd)hebben
de belgische marine zat op dat ogenblik zonder sleepboten dacht ik
de ekster hebben ze aangekocht om als sloop boot te dienen om voor de vlacke reserve onder delen te hebben
maar ze hebben de ekster toch een tijdje in de vaart gehad tot de vlacke stukken had
de romp van de ekster bleek namelijk sterker aangetast door het zout dan de valcke die nog wel een goede romp had
daarom ook de beslissing de ekster te slopen

gr raf

Back