Vampire of Venom ?

De voorkeur is tot nu toe en 1/6 Vampire van Kerry Sterner maar das wel veel hout ,
Voordeel is dat ie licht blijft en makkelijk met de K70 loskomt.
Nu zit ik even met een dilemma :hammer::offtopic::stout::(

Of de Thunder-Cat afbouwen en sparen voor een King Tech /Xicoy 45
Of de Thunder-Cat weer verkopen en een Vampire 1/6 bouwen :weetnie:

Dit ga ik even flink laten bezinken Hartelijk dank voor alle goede adviezen :wave
 
Pt 19 is bijna klaar , niks meer te bouwen ......:(.:jan:
Ga denk ik de Thunder-Cat K70 afbouwen o_O

K 30 G3 :
Diameter: 62.9mm
Length: 160mm
Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system, FOD Screen)
Max. RPM: 235000
Thrust: 3kg+ @ 15° C
EGT: 720 °C max
Fuel consumption: 120 g / min


K 45 G "oude model":
Diameter: 75mm
Lenght: 195mm
Weight: 690g
Max. RMP: 162000
Idle RMP: 55000
Thurst: 4,5kg @ 15°C
EGT: 700°C
Fuel consumption: 155g/min


K 45 G3 :
Diameter: 62.9mm
Length: 158mm
Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system, FOD Screen)
Max. RPM: 232000
Thrust: 4.5kg@ 15° C
EGT: 720°C max
Fuel consumption: 150 g / min

K 55 G4 :
Diameter: 76mm ( 2.99” )
Length: 180mm ( 7.086” )
Weight: 700g ( 1 lb 8.6 oz )
Max. RPM: up to 170000 MAX Thrust: 5.5kg @ 15° C ( 12.1 lb @ 59° F )
EGT: 730°C max
Fuel consumption: 200 g / min

K 70 G4 :
Diameter: 76mm ( 2.99” )
Length: 180mm ( 7.086” )
Weight: 720g ( 1 lb 9.3 oz )
Max. RPM: up to 180000 MAX Thrust: 7kg @ 15° C ( 15.5 lb @ 59° F )
EGT: 700°C max
Fuel consumption: 230 g / min

K55G4-4.jpg
 
K70G-1.jpg



De test resultaten in het blad rc JET international zijn toch net iets anders als op de web site's .
Het minst totaal gewicht inclusief ancilliaraties heeft toch wel de nieuwe XICOY 45

Xicoy 45:
  • Power: 45N - 10lb
  • Extremely low residual thrust: 1,8N -0,4lb
  • Exceptional idle to full thrust ratio of 25 times.
  • Max RPM: 225.000
  • Minimum RPM: 60.000
  • Diameter: 59,8 mm
  • Lenght: 165 mm
  • Engine weight: 395 g including mounting strap and FOD filter.
  • Installed weight: 470 g (inc Engine, Pump and leads. Not inclusive of battery.)
  • Fuel Comsumption: 20 g/min at idle. 145 g/min at full power.
  • Easily adjustable thrust output in Newton and in Lb from 1,8N to 45N.

540 gr totaal dus met accu vlg Jet Mag Dat is zeer knap gebouwd!!
Heeft wel een wat hoger verbruik 191 cc /min tov K 45 G3 174 ml/min
De k 45 G3 komt op totaal 780 gr Verschil 240 gr iets achter het zwaartepunt!

De K 70 G4 weegt totaal 1200 g.r maar de "oude " K 45 G weegt totaal 1130 gr. en daar is de Thuder-Cat 45 voor ontwikkeld!!
"Hoe lichter Hoe beter " zegt Look en daar heeft ie natuurlijk gelijk in!

Zo wie Zo komt er de 1400 ml tank in op het zwaartepunt. En de Grumania pijp is 40-80N hetzelfde.
Hopelijk kunnen we in het voorjaar weer lekker vliegen en wanneer ik met Dutch Rc Sabre een beetje gewend ben geraakt aan de K70 G4 dat lijkt me dat zeker een overweging .
 
Het is lastig om de juiste kist in combinatie te kiezen motor en kist.
Maar K 70 G4 1200 dat is best wel zwaar dacht dat hij wel ietsje lichter is maar blijkbaar niet.
Ben ook erg aan het twijfelen geweest wat te doen voor mij kleine rebel.
Dan is de nieuwe xicoy 90 helemaal geen verkeerde keuzen voor mijn nieuwe.
 
IMG_3684.JPG



936 mg heb ik zelf gewogen zonder accu die 1200 is helemaal compleet met slangen accu en komt uit de Jet Mag lijst van fr K70 G2 De vorige versie
IMG_1529(1).JPG
 
Back
Top