Om het gewicht van batterijen in mijn fotocamera uit te sparen, zou ik graag de camera willen voeden via een externe voeding.
De camera vraagt 3,1 V. (Op 3 of 3,2 zal het apparaat ook wel werken)
Een pakketje van 3S lipo's (11,1V) gaat zo-wie-zo al mee de lucht in en vanuit dit pakket zou ik de camera ook willen voeden.
Ik heb vanavond zitten experimenteren maar kom er niet uit.
Tot nu toe had ik een LM7805 gevolgd door 3 x een diode (1N5620) in serie. De LM7805 levert netjes 5 V (4,93). Ik had echter verwacht een spanningsval van 0,6 V per diode te krijgen (totaal dus 5 -(3x0,6)= 3,2 V).
Ik meet echter maar een spanningsval van 0,25V per diode. (En op de resterende 4,25V durf ik die camera niet aan te sluiten)
Tussenvraag:
Indien ik de voedingslijn van de camera uit de Lipo haal waar ook de motor(controller -brushless-) op staat: Is dat vragen om storingen in het beeld van de camera (en dus op de uiteindelijke foto)?
Om op 3,1 Volt te komen:
- Wie weet er welke diodes wel een spanningsval van 0,6 V geven?
- Is er een Zenerdiode die 1,8 V wegwerkt? (Dat zou mooi zijn i.p.v. 3 diodes.)
- Ben ik verkeerd aan het zoeken? Is er een geheel andere oplossing?
Ik heb me helemaal gek ge-googled maar ik kom er niet uit.
Wie kan me op weg helpen?
Alvast hartelijk dank,
JP
De camera vraagt 3,1 V. (Op 3 of 3,2 zal het apparaat ook wel werken)
Een pakketje van 3S lipo's (11,1V) gaat zo-wie-zo al mee de lucht in en vanuit dit pakket zou ik de camera ook willen voeden.
Ik heb vanavond zitten experimenteren maar kom er niet uit.
Tot nu toe had ik een LM7805 gevolgd door 3 x een diode (1N5620) in serie. De LM7805 levert netjes 5 V (4,93). Ik had echter verwacht een spanningsval van 0,6 V per diode te krijgen (totaal dus 5 -(3x0,6)= 3,2 V).
Ik meet echter maar een spanningsval van 0,25V per diode. (En op de resterende 4,25V durf ik die camera niet aan te sluiten)
Tussenvraag:
Indien ik de voedingslijn van de camera uit de Lipo haal waar ook de motor(controller -brushless-) op staat: Is dat vragen om storingen in het beeld van de camera (en dus op de uiteindelijke foto)?
Om op 3,1 Volt te komen:
- Wie weet er welke diodes wel een spanningsval van 0,6 V geven?
- Is er een Zenerdiode die 1,8 V wegwerkt? (Dat zou mooi zijn i.p.v. 3 diodes.)
- Ben ik verkeerd aan het zoeken? Is er een geheel andere oplossing?
Ik heb me helemaal gek ge-googled maar ik kom er niet uit.
Wie kan me op weg helpen?
Alvast hartelijk dank,
JP