van 2209 naar schwitzer 316954

Landing lijkt ook niet afgevangen, dan gaat hij snel springen.....

Als hij op elke snelheid gevoelig is zou het zwaartepunt naar voeren moeten. Als hij de neus netjes laat zakken als hij langzamer wordt en tammer wordt bij lagere snelheden is het roer of de uitslag wat groot. Ik denk dat je met zo'n roer iets van 15mm nodig bent en niet meer. Ook altijd mechanisch aanpassen en niet op de zender want dan raak je nauwkeurigheid kwijt en dat voelt ook niet lekker aan.
 
Landing lijkt ook niet afgevangen, dan gaat hij snel springen.....

Als hij op elke snelheid gevoelig is zou het zwaartepunt naar voeren moeten. Als hij de neus netjes laat zakken als hij langzamer wordt en tammer wordt bij lagere snelheden is het roer of de uitslag wat groot. Ik denk dat je met zo'n roer iets van 15mm nodig bent en niet meer. Ook altijd mechanisch aanpassen en niet op de zender want dan raak je nauwkeurigheid kwijt en dat voelt ook niet lekker aan.


De uit slagen zijn 20 mm . het is een hobbelig veld maar was niet goed af gevangen om dat hij wat te vel reageert . om te beginnen zal ik de uit slagen mechanisch verkleinen.

Het model moest ik om niet te laten klimmen 1.5 mm down trimmen. de rest staat gewoon op nul.
 
Dan zou ik nog wat lood toevoegen om te beginnen :) 20mm lijkt me niet echt teveel. Qua expo zou ik 20% aanhouden, niet veel meer.
 
Wat lood toegevoegd uitslag verkleind.
Test vlucht 4.
Model kwam iets later los.
Vliegen moest iets trekken bij weinig gas.
Had niet de neiging om te pompen.
Bij de landing met vol flaps kwam ik hoogte roer te kort met als gevolg niet kunnen afgevangen . schade pen 6 mm stuk .
Volgende vlucht 200 gram minder lood iets meer hoogte roer.
Denk dat deze nu al goed vliegende kist het prima gaat doen.

gr Gerrit Jan
 
200g minder? Hoeveel had je toegevoegd dan? Volgende keer een paar standen met DR op een schakelaar zetten...
 
na de tweede vlucht 3oo gram lood had ik er bij gedaan ,
Na de derde nog eens 100 er bij ,
Nu dus nog 200 meer als de eerste vlucht .
voor test vlucht nr 5 dus 200 gram meer als de eerste vlucht , en uit slagen wat minder dan de eerste vlucht.
Denk dat het dan goed komt..
 
TEST nr 7.
Ik ben er tevreden over Landing was erg netjes .(lang landings veld uit gekozen).
Model vliegt erg goed en mooi de tip tanks waren goed te zien . model kan erg langzaam vliegen.
idle met flaps 15 graden blijft hij vliegen. flaps max en wat ik nu gemixt heb, rol naar boven, en hij gaat zitten , en dat is mooi.
Geen expo. niet aan duiken gewoon laten vliegen op final.
Tevreden , alleen wat meer vliegen om te wennen aan de vlieg eigenschappen.

Nu nog een mooie elektrische retracks. die ga ik zelf maken . .En een piloot
 
Laatst bewerkt:
Op een klein veld met de wind Haaks op de baan gisteren een paar starts gemaakt.
De l39 had er weinig moeite mee .
De landingen waren prima.


Nu beginnen met het opbouwend vliegen van rol rug vlucht loep achterwaarts voorwaarts enz .

Een loep en rol heeft hij uit zich zelf al gedaan. toen was het zwaarte punt te ver naar achter.
Door de motor uit te zetten was alles weer een beetje onder controle.
 
Het prototype geen lucht elektrische het werkt al wel maar moet nog verfijnd worden.
20 vluchten zijn er nu gemaakt .de landingen zijn perfect . P1010143.JPG
 
Hij vliegt nog steeds . Het intrekbare landing gestel. doet het zonder problemen. De motor had met af koelen wat klemming maar dat is opgelost. vorig jaar iets schade gehad door een beetje dom te doen maar dat is hersteld.
Schermopname (43).png
 
Back
Top