Wie kan me vertellen hoe van een brandstof motor van 30cc, welke elektro motor hiervoor moet zijn. calculator?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vergeet brandstof Jan, en vergeet cm³'s, zijn moelijk te vertalen in elektro, daardoor bestaat de kans dat toestel onder- of overgemotoriseerd wordt.et
Vliegtuigtype en massa bepalen benodigd vermogen. Om welk vliegtuig gaat het? Wat is de maximale diameter van de prop, qua grondspeling?
Wat simpele vuistregels voor vermogen:
Getallen_voor_e-vliegers (© Thieu Trum)
gedeeltelijk overlappend met
magische getallen voor elektropiloten
of
magic numbers for e-flight - WFF
Kleine toevoeging: dat is een OPTO regelaar d.w.z. regelaar en ontvanger zijn optisch gescheiden, zoals meestal het geval is bij hogere stromen/spanning/vermogens. Heeft geen BEC aan boord (want zinloos), er is dus een aparte SBEC of accu nodige voor ontvanger en servo's.... Als regelaar:
www.f3x.de/ice-120a-hv-brushless-regler ...
Kun je beschikken over een watt-meter, of kan iemand dit voor je meten?... calculator?
Mocht dit je eerste elektro-toestel worden dan raad ik je aan om eerst met lichter/kleiner spul kennis, ervaring en routine op te doen. Elektro kan binnen minder dan één seconde in rook op gaan. Een verbrandingsmotor 'waarschuwt' bij overbelasting. Een elektromotor heeft ook meteen bij starten vol koppel beschikbaar, in tegenstelling tot een verbrandingsmotor, en zal dus vrolijk daar blijven hakken op vingers, been, knie, edele delen.Ben nog maar 1.5 jaar bezig met modelvliegen na jaren zijn gestopt met vliegen.
In de lucht zal de stroom wat teruglopen, dus als de stroom op de grond/statisch niet te hoog is, zit je altijd al goed, Jan is geen wedstrijdvlieger. Dit gezegd hebbende, ik verwees in een eerder bericht naar de Hyperion e-Meter II, daarmee kun je op de grond meten, met een LDU, en je kunt al vliegende loggen, met een RDU of MDU.Aan de meetapparatuur thuis heb je vaak niet zoveel, dan kan je alleen statisch meten.