Duikboot met wielen?
In de nieuwe Sonar nr 51 staat een artikel over een te bouwen duikboot voor de Franse marine de SMX-26.
Deze boot wordt gemaakt met wielen!
Hij kan dus duiken en rijden onder water, of hij ook op land kan rijden kan ik niet uit het artikel opmaken.
De boot wordt 40 meter lang 15 meter breed en 15 meter hoog en de waterverplaatsing 1000 ton.
Dus het is een flinke jongen en ook nog met een 20 mm kanon, luchtafweer raketten, 2 zware torpedo’s en 8 lichte torpedo’s.
De SMX-26 lijkt veel op de Deepdive die ik een 28 jaar geleden gebouwd heb en
bij Heinert Gündert in Stuttgart gekocht had als bouwdoos.
Wie is de eerste die zo iets gaat bouwen.
In de Sonar staan ook veel foto's van het model.
Het is wel heel wat anders dan de VII, 206, 212 XXIII enz.
In Neurenberg heb ik al wel eens een boot gezien met rupsbanden die kon duiken en rijden.
Het was iemand uit Frankrijk die dat model "rij-vaar" klaar gemaakt heeft.
En in Duitsland is er momenteel een die een model uit WWII, wat overigens nooit in de bedrijf genomen, is vaarklaar heeft nagemaakt.
En ik meen met een grote van meer dan 1 meter.
Bekijk de links maar op internet, er zijn er nog heel veel.
Hein
Een link met wat foto’s van het model,
https://www.google.nl/search?q=smx-...yJeWa0QXI34DYDw&ved=0CC8QsAQ&biw=1280&bih=648
DCNS introduces new SMX 26 submarine concept-ship - Naval Technology
DCNS unveils a new submarine concept at Euronaval 2012: The SMX-26
In de nieuwe Sonar nr 51 staat een artikel over een te bouwen duikboot voor de Franse marine de SMX-26.
Deze boot wordt gemaakt met wielen!
Hij kan dus duiken en rijden onder water, of hij ook op land kan rijden kan ik niet uit het artikel opmaken.
De boot wordt 40 meter lang 15 meter breed en 15 meter hoog en de waterverplaatsing 1000 ton.
Dus het is een flinke jongen en ook nog met een 20 mm kanon, luchtafweer raketten, 2 zware torpedo’s en 8 lichte torpedo’s.
De SMX-26 lijkt veel op de Deepdive die ik een 28 jaar geleden gebouwd heb en
bij Heinert Gündert in Stuttgart gekocht had als bouwdoos.
Wie is de eerste die zo iets gaat bouwen.
In de Sonar staan ook veel foto's van het model.
Het is wel heel wat anders dan de VII, 206, 212 XXIII enz.
In Neurenberg heb ik al wel eens een boot gezien met rupsbanden die kon duiken en rijden.
Het was iemand uit Frankrijk die dat model "rij-vaar" klaar gemaakt heeft.
En in Duitsland is er momenteel een die een model uit WWII, wat overigens nooit in de bedrijf genomen, is vaarklaar heeft nagemaakt.
En ik meen met een grote van meer dan 1 meter.
Bekijk de links maar op internet, er zijn er nog heel veel.
Hein
Een link met wat foto’s van het model,
https://www.google.nl/search?q=smx-...yJeWa0QXI34DYDw&ved=0CC8QsAQ&biw=1280&bih=648
DCNS introduces new SMX 26 submarine concept-ship - Naval Technology
DCNS unveils a new submarine concept at Euronaval 2012: The SMX-26
Laatst bewerkt: