Hallo Stefan,
Ik denk dat je met de Trex 500 combo een perfect keuze maakt betr. , prijs/kwaliteit.
Als beginner moet je geen FBL willen omdat je wil leren hoe alles werkt en bovendien kun je niet eens je brevet halen met FBL. (Bij F3C verboden)
Je zult van de GP780 niet vrolijk worden en daar moet snel wat anders op komen.
Je zou dan een BeastX als staart gyro kunnen overwegen en dan later upgraden naar FBL
Ik ben echt een techneut en vindt FBL echt fantastisch omdat het afstellen van en FBL syteem gewoon een fluitje van een cent is. Als je een FB systeem goed wilt afstellen ben je echt veel langer bezig.
Het probleem is de voortschreidende techniek.
De flybarr is bedacht voor de RC-heli want een echte heli heeft dit niet nodig.
Het flybarless is bedacht voor de RC-heli.
Je crashed met FBL net zo vaak als met FB. Tel uit je winst.
Die onzin van anders leren vliegen daar heb ik nooit wat van begrepen.
Natuurlijk werkt een FBL systeem anders omdat het met sensoren werkt (3 MEMS)
Je vliegt bij wind ook altijd anders. Na de hoverfase komt het rondvliegen in welke figuur dan ook en dan heb je gewoon rekening te houden met wind dus moet je gewoon de attitude (houding, ligging) van je heli corrigeren.
Dat is heli vliegen en daarom is het moeilijk.
Er zij gewoon teveel verschillende orientaties die het brein niet altijd soepel kan verwerken.
Dus gewoon oefenen, oefenen, oefenen,
met of zonder FBL.
Of het gaat lukken of je kapt er gewoon mee.
Je denkt dat je naar een jaar goed kunt vliegen.
8t jes -remote circles, stall-turns,Flips.
Probeer de 8t jes maar eens achteruit.
Eens kijken hoe goed je kunt vliegen.
Een FBL syteem is duurder vanwege de 3g controler maar de crashkosten zijn relatief lager. (1 of meerdere swashservo's sneuvelen) maar het opnieuw opbouwen en afstellen is simpeler.
Mijn ervaring is dat het hoveren met FBL ook een stuk stabieler is en dat waarschijnlijk daarom het bij F3C nog niet toegstaan is.
Dus ja wat moet je dan een beginner adviseren.
Stefan , gewoon je Trex 500 bestellen en lekker beginnen.
Veel vliegplezier.
Corné
Ik denk dat je met de Trex 500 combo een perfect keuze maakt betr. , prijs/kwaliteit.
Als beginner moet je geen FBL willen omdat je wil leren hoe alles werkt en bovendien kun je niet eens je brevet halen met FBL. (Bij F3C verboden)
Je zult van de GP780 niet vrolijk worden en daar moet snel wat anders op komen.
Je zou dan een BeastX als staart gyro kunnen overwegen en dan later upgraden naar FBL
Ik ben echt een techneut en vindt FBL echt fantastisch omdat het afstellen van en FBL syteem gewoon een fluitje van een cent is. Als je een FB systeem goed wilt afstellen ben je echt veel langer bezig.
Het probleem is de voortschreidende techniek.
De flybarr is bedacht voor de RC-heli want een echte heli heeft dit niet nodig.
Het flybarless is bedacht voor de RC-heli.
Je crashed met FBL net zo vaak als met FB. Tel uit je winst.
Die onzin van anders leren vliegen daar heb ik nooit wat van begrepen.
Natuurlijk werkt een FBL systeem anders omdat het met sensoren werkt (3 MEMS)
Je vliegt bij wind ook altijd anders. Na de hoverfase komt het rondvliegen in welke figuur dan ook en dan heb je gewoon rekening te houden met wind dus moet je gewoon de attitude (houding, ligging) van je heli corrigeren.
Dat is heli vliegen en daarom is het moeilijk.
Er zij gewoon teveel verschillende orientaties die het brein niet altijd soepel kan verwerken.
Dus gewoon oefenen, oefenen, oefenen,
met of zonder FBL.
Of het gaat lukken of je kapt er gewoon mee.
Je denkt dat je naar een jaar goed kunt vliegen.
8t jes -remote circles, stall-turns,Flips.
Probeer de 8t jes maar eens achteruit.
Eens kijken hoe goed je kunt vliegen.
Een FBL syteem is duurder vanwege de 3g controler maar de crashkosten zijn relatief lager. (1 of meerdere swashservo's sneuvelen) maar het opnieuw opbouwen en afstellen is simpeler.
Mijn ervaring is dat het hoveren met FBL ook een stuk stabieler is en dat waarschijnlijk daarom het bij F3C nog niet toegstaan is.
Dus ja wat moet je dan een beginner adviseren.
Stefan , gewoon je Trex 500 bestellen en lekker beginnen.
Veel vliegplezier.
Corné