van E-sky belt cp v2 naar trex 500

Hallo Stefan,

Ik denk dat je met de Trex 500 combo een perfect keuze maakt betr. , prijs/kwaliteit.
Als beginner moet je geen FBL willen omdat je wil leren hoe alles werkt en bovendien kun je niet eens je brevet halen met FBL. (Bij F3C verboden)

Je zult van de GP780 niet vrolijk worden en daar moet snel wat anders op komen.
Je zou dan een BeastX als staart gyro kunnen overwegen en dan later upgraden naar FBL

Ik ben echt een techneut en vindt FBL echt fantastisch omdat het afstellen van en FBL syteem gewoon een fluitje van een cent is. Als je een FB systeem goed wilt afstellen ben je echt veel langer bezig.
Het probleem is de voortschreidende techniek.

De flybarr is bedacht voor de RC-heli want een echte heli heeft dit niet nodig.
Het flybarless is bedacht voor de RC-heli.

Je crashed met FBL net zo vaak als met FB. Tel uit je winst.

Die onzin van anders leren vliegen daar heb ik nooit wat van begrepen.
Natuurlijk werkt een FBL systeem anders omdat het met sensoren werkt (3 MEMS)

Je vliegt bij wind ook altijd anders. Na de hoverfase komt het rondvliegen in welke figuur dan ook en dan heb je gewoon rekening te houden met wind dus moet je gewoon de attitude (houding, ligging) van je heli corrigeren.

Dat is heli vliegen en daarom is het moeilijk.
Er zij gewoon teveel verschillende orientaties die het brein niet altijd soepel kan verwerken.
Dus gewoon oefenen, oefenen, oefenen,
met of zonder FBL.
Of het gaat lukken of je kapt er gewoon mee.

Je denkt dat je naar een jaar goed kunt vliegen.
8t jes -remote circles, stall-turns,Flips.

Probeer de 8t jes maar eens achteruit.
Eens kijken hoe goed je kunt vliegen.

Een FBL syteem is duurder vanwege de 3g controler maar de crashkosten zijn relatief lager. (1 of meerdere swashservo's sneuvelen) maar het opnieuw opbouwen en afstellen is simpeler.
Mijn ervaring is dat het hoveren met FBL ook een stuk stabieler is en dat waarschijnlijk daarom het bij F3C nog niet toegstaan is.

Dus ja wat moet je dan een beginner adviseren.

Stefan , gewoon je Trex 500 bestellen en lekker beginnen.

Veel vliegplezier.

Corné

Hoi iedereen,

heb juist nog enkele uren het internet afgzocht om info te zoeken over de trex 500 en eerlijk gezegd het heeft mijn keuze er niet gemakkelijker op gemaakt :confused:
Het fbl systeem lijkt me wel een uitdaging en heb er veel positieve dingen over gelezen ook toekomstgericht als ik mijn heli wil inbouwen in een schaalromp is fbl misschien wel de beste keuze. Jammer voor mij dan is dat dit systeem is dat het allemaal nogal prijzig is :(
Mijn budget is momenteel tussen de 400 en max 500 euro.
Dus als ik voor de trex 500 zou kiezen zou ik voor de standaard versie gaan.
Op mijn zoektocht kwam ik deze tegen (uit Duitsland dus geen gedoe met douane enzo)
Align T-Rex 500E Super Combo # KX017014 Align T-Rex 500E Super Combo # KX017014 KX017014 - www.live-hobby.de

ook zag ik de trex 450 met microbeast als combo
Align T-Rex 450 PRO 3GX Super Combo V2 mit MICROBEAST # KX015080-MBS ** Live-Hobby.de ** Ihr RC Modell Online Shop fr Align T-Rex Walkera Robbe E-Flite Blade Horizon-Hobby Spektrum Nexspor und viele weitere marken Align T-Rex 450 PRO 3GX Super Combo

jullie begrijpen het al, ik weet dus totaal niet wat kiezen :eek:

Voordeel van de trex 500 lijkt me dat er gemakkelijker aan te sleutelen is en hij stabieler zal zijn dan een 450. Nadeel zou ik het eigenlijk niet noemen maar ik ben genoodzaakt vanwege mijn budget de instapversie te nemen en er in de toekomst nog veel kan geupgrade worden.

Bij de trex 450 met beastx heb ik wel direct een prachtig stukje techniek waar in mijn ogen niet veel meer kan aan verbeterd worden. Nadeel zou misschien kunnen zijn dat hij minder stabiel is.

Wie o wie heeft goede raad ;)
is echt een moeilijke beslissing voor mij. Heb ook al zitten denken dat de trex 500 misschien nog wat te hoog gegrepen is voor iemand als ik die enkel rustig rond vlieg :n00b:

Ik hoor graag jullie comentaren,

mvg
Stefaan.

deze trex 500 wat jij aangeeft zou ik niet kopen deze heeft nog plastic delen en een riemaandrijving zou toch echt voor de trex500esp gaan:D

-= freakware GmbH =- T-REX 500 ESP 3G (Align) KX017012

ps ik zou zeker voor een 500size heli gaan en niet voor een 450 deze is vrij klein en ook veel minder goed te zien als je wat verder weg vliegt de 500 is een fijne maat niet te groot en niet te klein, en te hoog gegrepen zou het niet zijn ik vlieg er nu ook nog rustig mee rond maar wil je dadelijk meer kun je ook meer hoef je niet weer een nieuwe heli aan te schaffen

[media=youtube]oGvKfJTZdfg[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Eens met bovenstaande. Ik heb nooit spijt gehad van mijn 500. Staat altijd klaar en ik ben er nog nooit mee gecrashed. Mijn kunsten beperken zich tot rond vliegen, 8jes, stall turns. Maar hij gedraagt zich altijd prima, ook met wat wind. Mijn 450 heeft veel meer last van wind maar ook is het lastig hem goed te zien als je wat verder weg vliegt en ik heb hele goede ogen mocht je daar aan twijfelen ;)

De 500 is prima stap voor stap uit te breiden, ik heb bv een andere tail boom support gekocht van i2. Als je echt goede spullen wilt hebben moet je daar kijken, erg mooi maar ook veel beter dan overig verkrijgbare spullen. Op helifreak.com veel over te vinden.

Welcome to RC-TEK Ltd. - I² RC Ultra High-End Products :: Align Helicopter Upgrades<br> :: Align TREX-500 Upgrades<br>

@ Burp,

inderdaad een heel mooie upgrade, heb je die cnc tail boom geplaats ivm de statische elektriciteit? Is het probleem daarmee opgelost? Heb er al over gelezen en gehoord hoe je het probleem kan aanpakken maar dit zou wel de mooiste oplossing zijn :) Heb jezelf nog andere mods edaan om van de statiche elektriciteit af te raken?

Mvg,
Stefaan.

Ik heb helemaal geen last van statische electriciteit maar ik heb geen carbon frame maar een van fiberglas. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar nog nooit een probleem gehad. Ga er dus ook niets aan doen. ;)

Voordeel van deze upgrade is ook nog eens dat je je tailboom niet hoeft te verwijderen bij het vervangen van je belt.

Beste forumleden allereerst mijn bets wensen voor het nieuwe jaar vol bouw -en vliegplzier :)

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en mijn nieuwe heli besteld. Ik was vrijdag eens langs geweest bij een club (rotorfun) waar Fred mij een demonstratie gegeven heeft met zijn trex 450 en trex 500. Beide zijn prachtige heli's maar de 500 stak er toch met kop en schouders bovenuit.

Dus met trots stel ik jullie mijn bestelde heli aan, namelijk de volgende:
RC711.com: KX017015TA ALIGN T-Rex 500E PRO Super Combo w/ GP900+DS510Mx3+DS520 KX017011T - BUY NOW

Mvg,
Stefaan.

Wow Stefaan das een mooi cadeautje voor het nieuwe jaar he .
Daar zal je zeker veel plezier aan hebben , veel plezier ermee en de beste wensen

Grtjs Blitske

mooie heli zal je geen spijt van krijgen succes met de bouw en veel vlieg plezier en de benste wensen voor 2012:D
gr
Nick

bovendien kun je niet eens je brevet halen met FBL. (Bij F3C verboden)

Je zult van de GP780 niet vrolijk worden en daar moet snel wat anders op komen.

Beide zijn niet waar.. Ben zelf examinator/instructeur, en met FBL mag er gewoon afgevlogen worden MITS er geen gebruik wordt gemaakt van een auto-leveling systeem.

780 werkt gewoon goed, als je m goed instelt.;)

Beste forumleden allereerst mijn bets wensen voor het nieuwe jaar vol bouw -en vliegplzier :)

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en mijn nieuwe heli besteld. Ik was vrijdag eens langs geweest bij een club (rotorfun) waar Fred mij een demonstratie gegeven heeft met zijn trex 450 en trex 500. Beide zijn prachtige heli's maar de 500 stak er toch met kop en schouders bovenuit.

Dus met trots stel ik jullie mijn bestelde heli aan, namelijk de volgende:
RC711.com: KX017015TA ALIGN T-Rex 500E PRO Super Combo w/ GP900+DS510Mx3+DS520 KX017011T - BUY NOW

Mvg,
Stefaan.

Nice,mooie keuze veel plezier met het bouwen straks en natuurlijk succes met je eerste maiden van de rex

Greetz,

Jeroen

@ Anko

wat de gyro betreft is het niet de Gp780 maar de nieuwe align GP900 die bijgeleverd wordt, heb er hier op het forum nog niets kunnen over vinden. Ieamand ervaring met deze gyro?

Mvg,
Stefaan.

@ Anko

wat de gyro betreft is het niet de Gp780 maar de nieuwe align GP900 die bijgeleverd wordt, heb er hier op het forum nog niets kunnen over vinden. Ieamand ervaring met deze gyro?

Mvg,
Stefaan.

Volgens mij de zelfde als de 780 met alleen aansluiting voor govenor en je kan er een s-bus reciever/sateliet op aan sluiten en in een nieuw jasje

Hoi Stefaan,

Er is inmiddels al van alles geschreven m.b.t. jouw vragen.
Ikzelf ben begonnen met de E-Sky Belt CP-X. Ik heb er weinig plezier aan beleefd, aangezien hij moeilijk vliegt bij een beetje wind (mijn ervaring). Ik ben overgestapt naar een T-Rex 500 FBL. Ik kreeg vanaf dat moment steeds meer fun in het vliegen. Hij vliegt heerlijk strak. Zelfs makkelijker te bedienen dan op de sim (Phoenix).
Zelf heb ik de staartaandrijving omgebouwd naar torque tube. Een iets directere besturing. Ander voordeel is dat die TT veel minder gevoelig is voor grote temperatuurverschillen. Het schijnt dat je bij een riem de spanning moet veranderen als je in de winter vliegt.
Nadeel is natuurlijk dat bij een crash waarbij je tube verbuigt ook je TT verbuigt.

Succes met je keuze.

Das een 3gx.... Gp900 is gewoon een verbeterde gp780.

Gp900 in een 3gx jasje met verbeterde gp780techniek,met aansluiting voor govenor sensor(voor Nitro versie's,en Sbus/satelite aansluiting spectrum/Futaba)dat is wat ik wilde vertellen.

Gp900 in een 3gx jasje met verbeterde gp780techniek,met aansluiting voor govenor sensor(voor Nitro versie's,en Sbus/satelite aansluiting spectrum/Futaba)dat is wat ik wilde vertellen.

Jij doelt gewoon op de 3GX. maar ze hebben de losse headlock gyro, de 780 ook vervangen voor een losse gp900;)

Back