T
Theo Coenen
Guest
Met het voorruitzicht van 2 jet-Meetings en dan in hoofdzaak de jet meeting bij de Pampa's, en de ervaringen van vorig jaar op de Pampa's, werd er snel besloten om hiervoor eens een electroducted fan jet te maken. Na kort zoeken was de beslising snel gemaakt. Het moest de fantrainer van RC-Microflight worden, maar dan wel geheel uit depron ipv balsa en depron. Helaas heb ik geen foto's van de bouw van dit model.
De fantrainer in actie in Nijverdal
na op zaterdag bij de Pampa's geen problemen te hebben gehad op zondag bij de eerste vlucht al gelijk raak, storing met mijn fantrainer en hierdoor een buitenlanding moeten maken in het natte gedeelte. Het model gelukkig niet in het water maar ik had wel natte voeten. Na reparatie van de vleugel, enkele uren later tijdens de 2de vlucht dezelfde problemen en weer in dat natte stuk moeten landen. Nu gelukkig zonder noemenswaardige schade.
Na de Jetmeeting in Sittard kreeg ik van Niek te horen dat hij tijdgebrek had ivm drukte op zijn werk. Na enkele mailtjes had Niek mij op de vrijdag voor het Holiday weekend enkele maten doorgegeven, en heb ik volgens die maten een soort bouwdoos gemaakt van een nieuwe fantrainer. Het gehele model werd verkleind met de factor 0,8 en de vleugel werd geheel aangepast zodat we er rolroeren op konden maken.
de laatste aanpassingen ter plaatse voordat alles samen gevoegd zou worden.
inbouwen van de servo's en de de plaats van de EDF 40.
Klaar voor de eerste vlucht.
de eerste vlucht
na de landing.
De fantrainer in actie in Nijverdal

na op zaterdag bij de Pampa's geen problemen te hebben gehad op zondag bij de eerste vlucht al gelijk raak, storing met mijn fantrainer en hierdoor een buitenlanding moeten maken in het natte gedeelte. Het model gelukkig niet in het water maar ik had wel natte voeten. Na reparatie van de vleugel, enkele uren later tijdens de 2de vlucht dezelfde problemen en weer in dat natte stuk moeten landen. Nu gelukkig zonder noemenswaardige schade.

Na de Jetmeeting in Sittard kreeg ik van Niek te horen dat hij tijdgebrek had ivm drukte op zijn werk. Na enkele mailtjes had Niek mij op de vrijdag voor het Holiday weekend enkele maten doorgegeven, en heb ik volgens die maten een soort bouwdoos gemaakt van een nieuwe fantrainer. Het gehele model werd verkleind met de factor 0,8 en de vleugel werd geheel aangepast zodat we er rolroeren op konden maken.
de laatste aanpassingen ter plaatse voordat alles samen gevoegd zou worden.
inbouwen van de servo's en de de plaats van de EDF 40.
Klaar voor de eerste vlucht.
de eerste vlucht
na de landing.