van Fantrainer tot de Pampa.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Over 14 dagen jets over Pampa's en net nu gaat mijn Pampa jetje kapot. Dus snel iets nieuws bedenken en bouwen en het moet dan ook nog eens kleiner zijn dan alle al bij mij bekende modelletjes. Het makkelijkste, snelste en eenvoudigste is dan een kleine delta maken met een soort van profiel. Ik had nog enkele restjes Selitac liggen dus snel aan de slag.
Spanwijdte 28 cm
Lengte 50 cm
Gewicht is nog niet bekend maar wordt geschat rond de 90 gram

afb5918.jpg

afb5919.jpg

Nu eerst het zwaartepunt opzoeken en dan de rest van de electronica er ergens op plakken waarna het model getest kan worden.

Spannend deltatje 8O, zou dat niet vreselijk wiebelen in de lucht, zonder kielvlak? misschien iets voor de fan zetten, bv een stukje "scherp" geschuurd depron...? (de fan staat wel op een vinnetje, maar of dat genoeg is...)

Bij zulke delta's zit het zwp op 1/4 mac, jouw tippen lopen op een punt uit. Dan kun je de vuistregel ca 1/2 wortelkoorde gebruiken.

@Aapje.. de fankoker heeft zijdelings opvl.. en staat vrij ver naar achteren = prima richtingsroer.

Maarre, wel staat de fan (ca 30 gr = zowat 1/3 totaalgewicht) hier hoog op de vleugel, goed voor spontane rugvlucht eigenschappen. 8)
Micro -gyrootje benodigd?
Rest van de RC er dus beter maar ONDER geplakt..

Misschien kan het nog kleiner... ;)

@niek, richtingsroer, word dit dingetje niet gewoon gemixt, met natuurlijk de Delta-mix? dan heb je toch geen richtingsroer nodig...
maar, kan best zijn dat dat vinnetje waar die fan op staat al genoeg is voor de stabiliteit.. ben toch benieuwd

gr
aapje

De fan is al iets naar voren geschoven ivm het zwaartepunt. Er komen nog 2 kielvlakjes op en de steun van de fan wordt net hoog genoeg om er 2 servotjes onder te stoppen.

En Niek dat zwaartepunt van jou komt aardig dicht in de buurt. Iets voor de helft, aangezien de tippen een koorde hebben van 3 cm.

Spannend, hoop voor je dat ie wat makkelijker vliegt dan mien Ufootje...
Gaan jullie ook gezelli een nachtje kamperen aldaar
?
Probeer hier verder de GWS B2 vliegklaar te krijgen (2x EDF 55)

Peter

Back