Van fp naar trex500 newbe

• Topicstarter Topicstarter Japster
  • Startdatum Startdatum
J

Japster

Guest
Goedenavond allen,

Na enige tijd te hebben meegelezen wil ik me ff voorstellen.

33 jaar oud en werkzaam in de ict, hiernaast ben ik ook brandweerman.

Sinds een aantal maanden fp gevlogen te hebben (walkera) besloten om een align trex 500 aan te schaffen. Na een zoektocht op inet een mooie deal kunnen maken voor een complete trex500, dit van een piloot die zijn carrière aan de wilgen heeft gehangen ivm tijdgebrek. Een mooie kans voor mij dus.

Dit gepaard met veel phoenix uurtjes hoop ik hiermee mooi uit de verf te komen. De heli is als nieuw, nooit de grond gekust o.i.d. De vorige eigenaar heeft er slechts 15x mee gehooverd, verder kwam/durfde hij niet.

De heli is rtf, alleen zou ik hem eens met een meer deskundig iemand willen nalopen en om evt tips en trucks te ontvangen. Misschien dat dit via deze weg mogelijk is.

Hopende op een prettig verblijf.

Jasper

Foto's zal ik zsm posten.

Welkom op het forum en in de hobby :-)

Misschien kan je je woonplaats in je profiel toevoegen. Op die manier kan iemand uit jou buurt reageren om je heli samen na te lopen.

Bij deze mijn woonplaats toegevoegd. (Echt, lmb)

Ben benieuwd of er iemand in de buurt woont! :)

Bij deze een pica van mn nieuwe aanwinst:

5921162040204750146

Kan de foto helaas niet openen, maar zal ongetwijfeld een mooie heli zijn.
Mag ik nieuwsgierig vragen naar de set up die jij op jouw Trex500 hebt zitten en met welke zender jij vliegt?
Ik vlieg zelf namelijk ook met 2 Trexen 500 en beiden hebben een verschillende set up.
Overigens vlieg ik met een FB en met een FBL 500.
Welke motor/regelaar/Gyro en servo's heb jij erin zitten?
Vr Gr D

Mij zender is een graupner mx12 hott.
Servo op staart is een ds520, overig is ds510.
Gp780 gyro. En een graupner gr16 ontvanger.
Moter rcm-bl500mx (g1116) met als regelaar een rce-bl70g

Is dit een beetje een goede setup? Volgens mij is dit toch een combo set ofniet?

Ff snel op mn ipad getikt.

Hoi Jasper,

Ik heb ookeen trex 500 maar dan FB in mijn collectie, mooi formaat heli, kan er zelf al mooie 3D moves mee vliegen.

Wil je gerust helpen maar zie dat je uit limburg komt, ik Overijssel.

Heb je geen vliegclub in de buurt waar een ervaren iemand er ff naar kan kijken en ff voorvliegen????

Hou hem heel!!!!

Mvg.

Arjan

Mooie set up en niets mis mee.
Hoop dat je iemand kunt vinden kortbij in de buurt om samen met jou de heli even na te lopen.
Vliegt werkelijk erg lekker zo'n 500 size.
Ik vind het echt een soort van tussenmaat.
Stuk groter en volwassener dan een 450 size heli om mee te vliegen maar toch stukken handzamer dan bijv een 600 size of groter.
Geniet ervan!!
Vr Gr D

Hoi welkom op het forum

ik wil je 500 best wel na lopen en indien nodig afstellen ;)
alleen ben ik niet bekent met een Graupner zender...
vlieg zelf met spektrum

woon in venlo

setup is prima hoor , welke lipo heb je erbij een 2650 mah 6S?

mvg Nick

Back