Van hawkje naar.....help...

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Maurice, 7 jan 2017.

  1. Maurice

    Maurice

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Helden
    Hallo,

    Mij hawkje geeft me veel plezier maar als er meer kan gaat dat toch jeuken....daarom ben ik rond aan het kijken naar een leuke vervanging die meer g krachten kan verdragen en wat sneller boven is..... ik ben geen wedstrijd vlieger daarom lijkt mij de versterkte showflugversie een betere keuze voor mijn vliegstijl.

    Op rc network kwam ik onderstaande tegen. Hij vraagt 999 euro. Ik twijfel omdat de prijs me stevig lijkt. 800-900 lijkt me fair? Of ik wacht op een raketenwurm 4b of een avionik b10 of zoiets. Moet ook zeggen dat ik liever 6s dan 4 s zou willen gebruiken...


    biete hier meinen Racketenwurm 2b von Stratair an.
    Es handelt sich dabei um die Showflugvariante inclusive Flächentaschen.
    Ausgestattet ist der Wurm wiefolgt:
    1 x Graupner DES 488 auf Höhenruder
    4 x Graupner DES 448 auf den Querrudern und den Wölbklappen
    1 x Magnetschalter DPSI Micro SingleBat 5.5V/5.9V
    Als Antrieb ist ein Hacker B50-5L mit einem Schulze Future-12.149 für 4S mit
    Propeller RF 17x18 rot an 5 Grad Mittelteil verbaut.


    Der Wurm ist wenig geflogen sauber und gewissenhaft aufgebaut und hat so gut wie keine Gebrauchspuren.
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Even met Gerben contact opnemen... of GJVO (beide forumnamen)
    Je kan ook via www.F5B.nl informeren...
    2b is natuurlijk al een flink ouder model. Waarvan ik mij afvraag of het nog competitief is. Servo's zijn uitstekend. Aandrijving lijkt me ook, dus gang zit er wel in. Prijs lijkt me aan de hoge kant, thans. Het heeft het minimaal allemaal wel nieuw gekost... als het nieuw is aangeschaft geweest. Spul gaat ook vaak van hand tot hand. Van het voorjaar is een NL competitie Enigma F5B voor 550,- euro van eigenaar gewisseld. Met alle toebehoren erbij. Laders, lipowarmers en accu's, daar moet iemand erg blij mee zijn geworden.
    Het is de Duitsers 'gewoon' te overvragen.
    Gr Bas
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Mijn wedstrijd kist, een raketenwurm 2b mag ook weg, helemaal vliegklaar met kontronik motor en regelaar van Gerben, alle servo's erin en met unilog 1 erin met de benodigde sensors. In 2013 vloog ik nog subtop ermee in de F5B competitie. Het model is dus vliegklaar met ontvanger accu en motor accu. Alleen ontvanger plaatsen en de lipo's laden en vliegen maar. Zit net geen 3 kilowatt vermogen in.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Die duitser is te duur.
    Model ziet er wel OK uit, zo op de foto maar er zit "ouder" spul in.
    Als de regelaar stuk gaat kan je hem weggooien, Schulze bestaat niet meer.
    Dan is het nog de vraag hoe de motor er aan toe is, als ie even te heet geweest is dan kan ie stuk zijn en dat zie je niet meteen.
    Als je 1000 euro uit wil geven zou ik zelf iets anders kopen.
    Je kan een Speedfire nieuw kopen voor zo'n 550 euro.
    Daar komen 5 servo's bij a 150 euro.
    En dan nog een motor, eventueel gebruikt.
    Daar zet je een Sunrise 150 Dutch F5B achter a 65 euro of zo.
    Je zal dan ook rond die 1000 euro uitkomen maar dan heb je een model dat nieuw is, eventueel Petr vragen om hem als showversie op te bouwen.

    Of.. Gerben vragen of ie nog een Avionik over heeft (vast wel).
    En een motor (vast wel)

    Alleen... een F5B wedstrijdmodel is geen showvliegmodel maar wel hoger belastbaar dan een Hawkje.
    Sneller omhoog... er zit een limiet aan.
    Denk dat je betaalbaar met zo'n 60 m/s omhoog kan.
    Daarna wordt het stukken duurder, je zal tot zo'n 80 m/s omhoog kunnen maar die paar meter per seconde extra kosten heel veel meer geld.

    Grts Gert-Jan
     
  5. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632

Deel Deze Pagina