Vanquish Extreme Flight F3A (filmpje en helaas crash eind pagina 2)

Ik heb weer iets te doen zullen we maar zeggen. Dit geeft me mooi de mogelijkheid om de opening in het schot tussen motor en romp iets breder te maken zodat de lipo iets verder naar voren kan ivm het zwaartepunt.

Er komt een motor in waar ik zowel met 3S als met 4S mee kan vliegen.

Even een vraagje: De staalkabeltjes voor de aansturing van het richtingsroer zijn te kort. Kan ik daar ook visdraad voor gebruiken, of is dat te elastisch?

Hoe kan die nou te kort zijn, is toch gewoon het meegeleverde kabeltje?

Lekker dan.. kwaliteit dat Extreme Flight spul :P

(naschrift: met een enorme korrel zout nuttigen aub, dit is natuurlijk een leuk en goed kistje ;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker dan.. kwaliteit dat Extreme Flight spul :P

(naschrift: met een enorme korrel zout nuttigen aub, dit is natuurlijk een leuk en goed kistje ;))

Dit was geen model dat nieuw uit de doos kwam, deze kit is terug samengesteld misschien is er een klein foutje gebeurt en is er de verkeerde kabel erbij gestoken. Hij heeft hem dan ook aan een betere prijs gekregen.

Maakt ook allemaal niet uit mannen. Ik heb er 100 euro voor betaald, nee, 115, inclusief verzendkosten en nog een extra motorkap. Ik heb de leverancier (earobatics) al gemaild, die mailde netjes terug dat hij de struds wilde nasturen. Dat hoeft voor mij niet, ik ga van de week even naar de vlieger zaak en haal wat van dat spul. Gisteren van Arjan (PH_AJH) een stuk cavelar ''touw'' gekregen voor de aansturing van het richtingsroer. Ik ben dik tevreden hoor!

De vleugels zijn al weer helemaal klaar (inclusief de stekkers aan de servo's, kielvlak en stabilo klaar, de motor kan er al weer tegenaan, pfff, nog een paar uurtjes en hij vliegt weer. De kapotte kan ik straks tussendoor ontdoen van folie en weer netjes maken. Nieuwe folie erop (wat ook wel weer eens leuk is: 1 in de eigen kleurstelling) en er is weer een reserve kist.

Zo, dat ''touw'' zit er in geprutst, wat een naar werkje zeg door de romp tussen de spanten door.

Nog ander goed nieuws: de motor is toch gewoon goed. Ik had hem onbelast laten draaien, toen dacht ik dat hij geen toeren meer had. Heb hem net losgemaakt, maar niks te zien?! Toen even op een plankje geschroefd met een prop erop, en voila: gewoon niks mis mee :D

Afgelopen weekend helaas nog niet kunnen vliegen met de nieuwe Vanquisch (door de harde wind), maar ik ben er weer klaar voor. na zo'n mooie dag als deze kan ik eigenlijk niet meer wachten tot het weekend. Hopen dat het dan ook zo mooi weer is....

Vanmiddag de maiden van de nieuwe Vanquish. Alles ging prima! Heerlijke kist waar ik erg blij mee ben. Straks nog een stukje film...

Henk en Wim: dank jullie wel voor de tips en tricks (en natuurlijk het filmen!)

Het filmpje is klaar. maximaal 5 minuten vind ik eigenlijk wel mooi voor een filmpje, maar deze keer had ik wat moeite met knippen....

Geniet waar ik vanmiddag van genoot:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back