Vapextech Instant vs. Sanyo Eneloop

Hmmmm, waarover gaat deze discussie nou?
We willen cellen die weinig zelfontlading hebben?
Waarom?

Omdat we kort willen laden? Wat een kl...te argument. We willen 10 i.p.v. 40 min. laden. En daarvoor verliezen we wel even de veiligheid uit het oog!
We voeren hier een verkeerde discussie, denk ik.

Beste Dirk,

Ik volg je even niet.

De ENIGE reden dat ik overstap op LSD NiMh is dat de packs na een half jaar nog minstens 80% van hun lading bezitten.

Ik vlieg vrijwel uitsluitend helling, en als de wind dan een keer goed staat, en het regent niet, en ik hoef even niet op de kleine te passen, en we hebben toevallig geen familie-uitje geplant, en er geen lopende verbouwingswerkzaamheden aan het huis zijn, wil ik gewoon de handel in de auto leggen en gaan vliegen.

Zoals ik de laatste tien berichten lees lijkt het alsof jullie allemaal denken dat Eneloops sneller geladen worden, maar dat is niet zo. Gewoon op 1/10C aan de lader, en 14 uur wachten...

Groeten,

Vincent

Zoals ik de laatste tien berichten lees lijkt het alsof jullie allemaal denken dat Eneloops sneller geladen worden, maar dat is niet zo. Gewoon op 1/10C aan de lader, en 14 uur wachten...

Groeten,

Vincent

Vincent,

Ik heb in een ander draadje gelezen dat NiMh-accu's graag tussen 0,5 en 1C geladen worden; o.a. omdat als je langzamer laadt, de deltapeak mogelijk niet goed wordt herkend. Ik merk de laatste weken dat ik langzamerhand steeds meer in m'n pakketjes kan stoppen door iets steviger te laden, dus het zou i.d.d. goed kunnen kloppen.

Even een andere vraag: wie heeft er nu al ervaring met die cellen van HobbyCity???

Back