Varen bij ruw weer!

Hallo allen,

Bij het openen van deze topic staan een serie foto's van mijn Zwarte Zee III op het Hollands Diep. De maker van deze foto's stelde het op prijs zijn bronvermelding; Copyright Wessel Riezebos

Zodat er geen misverstanden ontstaan!:rolleyes:

groeten Paul

Als je een model gelijk een onderzeeer bouwt dan kan je niets gebeuren.

De Micro Magic is een model die zo goed als waterdicht is de enigste gaten waar nog water door komt is waar de schoot van de fok naar binnen gaat.

Hoi,

dit weekend een evenement gehad in noord duitsland en ja dan vaar je ook eens in de Elbe met het volgende resultaat.

otterndorf-2008-1.jpg

otterndorf-2008-2.jpg

otterndorf-2008-3.jpg

otterndorf-2008-4.jpg

Ik doe het hem niet na met mijn modellen, me hart zou een flinke verzakking krijgen denk ik.

André

Snorkelen

Hoi André,

De oorlog sleper is niet van jouw begrijp ik. het ziet er erg ruig uit met die branding. De hoge grijze schoorsteen is bijna nog te kort en fungeert hier als snorkel.

mvg Paul

ps. vaar jij met de Smit Polen, die ons in het roeibootje op werkschepen dag in Rotterdam een duwtje in de rug gaf?

Hoi Paul,

nee het is gelukkig niet mijn sleper.

Op de werkenschependag was er inderdaad iemand met de smit polen maar kan efkes niet zeggen wie dat was en ik heb met mijn siberie niets getrokken of geduwd zo ver ik me kan herrineren.

André

nou armando na zaterdag durf ik nog wel schuiner als eerst hoor. want had in verhouding weinig water. maar dat komt de volgende keer wel weer als de poolzee de smit hunter weer ontmoet.

De MicroMagic kan gelukkig niet omslaan, ongeveer de helft van het gewicht van de boot hangt er onder in de vorm van een loodbulb.
De bootjes gaan met regelmaat plat of over de kop maar ze komen altijd weer recht.

je kan ook heel schuin gaan door met je roer een bepaald tempo heen en weer te bewegen, uiteindelijk gaat hij steeds sneller door de wankelsnelheid (praat uit mijn ervaring met een klein bootje, ligt veel te laag voor die golven)

Dank jullie wel Heren :worship:

Het is jammer dat ik niet meer beeldmateriaal heb van deze vaart, moest helaas wel stoppen want de cockpit stond blank. Verder had de boot geen probleem met het 'zware' weer, hij stuiterde goed over de golven heen en had niet de neiging om te kantelen in de bochten.

Hallo Romario,

Dat de Zwarte Zee 3 een rank schip is wil niet zeggen dat het geen grote golven kan hebben. De diepgang compenseerd dat perfect. Er steekt meer onder water dan boven water.

Groeten Paul

hier een paar foto,s van de vaarmiddag van vanmorgen, stond een beetje wind , maar op schaal zijn het aardige golfjes;)
full

full

boot had voor de rest weinig last van de golfen

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back