Varend maken Smit Rotterdam.

• Topicstarter Topicstarter Pietermans
  • Startdatum Startdatum
P

Pietermans

Guest
Ik heb een staties model gekocht van de Smit Rotterdam. Hij is prachtig mooi en mooi in de lak. Stofvrij door een stofkap. Ik wil hem varend maken.
Ten eerste moet ik hem waterdicht maken en ten tweede moet het RC gebeuren er in gebouwd worden. Wat ga ik gebruiken voor het waterdicht maken om maar te beginnen, kan dat zo over de rode lak heen of moet ik hem eerst weer opschuren. Moet de binnenkant ook geimprigneerd worden, waar doe ik dat mee, of met welke techniek doe ik dat.

Piet

Ik zou de buitenkant impregneren. Of liever: behandelen. ook al omdat je de buitenkant opnieuw wilt lakken, dan eerst een laagje expoy erover, dan verder afwerken. Expoxy of polyester - kijk even naar de ervaring van anderen (zoekfunctie!)
Als je de binnenkant impregneert, dat kan het hout toch nog rotten - vocht opgesloten tussen (buiten) verf en (binnen) impregneermiddel. Liever de binnenkant onbehandeld laten, dat kan eventueel vocht uitwasemen. Anders in elk geval vochtdoorlatende ("ademende") lak gebruiken

RC in een bestaand (statisch) model? Welke schaal? Als het model klein is, krijg je een probleem, dat je nergens bij kunt, en dat je wel heel veel moet slopen (denk aan het complete bovendek) om een as, motor, ontvanger en accu goed te kunnen plaatsen.
Edit: nee - goed lezen, Frank! Schuren, behandelen met epoxy/polyester, en dan opnieuw aflakken /edit

Wat duidelijker uitleg aub
Dat waterdicht maken bedoeld u daar de schroefas mede
En u kunt ook even kijken bij Frederik Smit Nederland Restauratie
Is niet verplicht hoor maar het kan he
MVG
Frederik

Back