vario flash

hallo,

ik heb een heli vario 'flash' gekregen via een vriend en heb daarover een beetje een domme vraag, ik weet nl niet hoe ik die moet starten....

heeft iemand ervaring met dit type?

ik zie nergens een M8 boutje om de starter in te steken , enkel onderaan zit er een groot gat maar welk soort starter heb ik nodig?

alvast bedankt

De Vario Flash is er eentje uit de "SkyFox"-achtigen, en die start je normaal gesproken met een gewone vliegtuig starter met spinnerdop.
Daarvoor zit er een grote konus op de koelfan die je onder in die tunnel zou moeten zien zitten.

Daarvoor is ook een adapter te koop waarmee je een zeskant pin kunt gebruiken, maar persoonlijk vind ik dat niet echt prettig werken, en die adapter gaat vaak kapot.

Om te starten zet je OF de heli op een starttafel met een groot gat er in, OF, je pakt de heli met één hand bij een bladhouder stevig beet, kantelt de heli naar RECHTS op een skid (45 graden ongeveer) en drukt met de andere hand de starter er van onder tegenaan. Hiervoor moet je zelf uiteraard aan de linkerkant van de heli zitten.

NIET naar links kantelen, dan wijst de uitlaat lichtjes naar boven, en heeft de motor sneller de neiging te verzuipen als je wat fout doet.

Normaal gesproken zijn het behoorlijk gebruiksvriendelijke heli's, maar alles naar zijn tijd, he? het is al een "wat ouder" ontwerp. Het ding is nog gewoon in het programma voor zover ik weet, dus alles is nog nieuw te krijgen.

Groet, Bert

Veel plezier ermee! Het zijn geen moderne high performance machines, maar ze vliegen wel héél erg prettig!

Groet, Bert

Back