Vario Hughes 269 (300) - Swedish army

Hello. Mijn Vario Hughes 269 (Hughes/schweizer 300). Oud model in niuwe kleren. Test vlucht zondag op MVA was OK. MVG /roger

4618_91423799826_522069826_1806408_61718_n.jpg


4618_91423814826_522069826_1806411_1139844_n.jpg


3174_68136264826_522069826_1526131_4079820_n.jpg
 
Dus legerversie is de nieuwe? Leuk 'restauratie' projectje, voor het uiterlijk dan ;)
Legerhelikopters zijn sowieso cool :cool:
 
Nu nog een drieblads rotor en hij is helemaal top.

Het is de latere versie van de 300. De eerdere 300 en de 269 hadden die open driehoek links en recht onder de cabine niet. Ik wist niet dat het Zweedse leger ze had, ik dacht altijd dat alleen de USairforce en USarmy ze gebruikte als trainer in de helicopteropleiding. Ik bedoel dus in hun militaire hoedanigheid. Als civiel toestel is hij waarschijnlijk de meest geziene helicopter ter wereld.

Ik hoop hem ook ooit eens te maken met een 4 cilinder Pegasus boxer er in zodat ook de motor op schaal is. De echte heeft een 4 cilinder Lycoming boxer van ik meende rond de 6 liter. Aldus de originele Hughes 269. Mogelijk zijn er ook andere motoren gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey hey

als fan van militaire helikopters vind ik deze make-over schitterend geslaagd en die piloot maakt het inderdaad helemaal af.
Welke piloot heb je er trouwens insteken?


Heligroeten en veel vliegplezier met je mooie machine,

Nick
 
Hey hey

als fan van militaire helikopters vind ik deze make-over schitterend geslaagd en die piloot maakt het inderdaad helemaal af.
Welke piloot heb je er trouwens insteken?


Heligroeten en veel vliegplezier met je mooie machine,

Nick


Hi Nick. Eerst bedankt voor uw schitterent bouw verhaal op deze forum! Echt genieten!
Ik kom uit Zweden maar woon in NL and zal proberen en antwoord in het Nederlands (schrijven is niet mijn voorkeur...).

Heel veel bedankt voor all uw reacties. Ja, een 1/4 piloot vinden die goed passt in deze Hughes was en gedoe. Die vare allemal te groot of te klein. Uitenedlijk een gevonden van State-Of-Art Models in UK. Hier link naar de website: inZpan - RC Scale Model Cockpit Accessories - Fw 190 Cockpit, Spitfire Cockpit, Scale Pilots and many more..
Ze hebben veel heel moi schaal artikelen.

3174_68136739826_522069826_1526148_5591091_n.jpg


4898_92255229826_522069826_1819612_4488825_n.jpg


Het orgineel in Zweden (flygvapen museum Linkoping)
3174_68136134826_522069826_1526130_5194419_n.jpg
 
Hey hey,

Tof dat je ook naar Hulten komt... wie weet kunnen we daar samen een rondje draaien...

Thx voor de link naar die schitterende website... weer eentje om te bewaren bij de favorieten. Alleen jammer dat alle schaalattributen weer zo groot zijn.
Wanneer gaat er eindelijk eens iemand spullen uitbrengen op schaal 1/7 ?
Dat moet toch een gat in de markt zijn gezien het redelijk uitgebreide schaalaanbod van helis die rond die schaal draaien.

Heligroeten,

Nick
 
Hey hey,

Tof dat je ook naar Hulten komt... wie weet kunnen we daar samen een rondje draaien...

Thx voor de link naar die schitterende website... weer eentje om te bewaren bij de favorieten. Alleen jammer dat alle schaalattributen weer zo groot zijn.
Wanneer gaat er eindelijk eens iemand spullen uitbrengen op schaal 1/7 ?
Dat moet toch een gat in de markt zijn gezien het redelijk uitgebreide schaalaanbod van helis die rond die schaal draaien.

Heligroeten,

Nick

Laat ik het hier nou eens helemaal mee eens zijn! Zoek maar eens een piloot op schaal 1 op 7 ipv 1 op 6. Gaat je niet lukken.
 
Nu is Hkp 5 bijna af. Er is altijd wat to doen, maar nuu klaar om te laten zien. Ik hep ook de defrost systeem naagebouwed, noodzaakelijk in Zweden swinters. Na de zoomer en 3 blads rotor er op als het allemal mevalt.

4898_92731409826_522069826_1826857_7188226_n.jpg


4898_92731414826_522069826_1826858_1650150_n.jpg


4898_92731434826_522069826_1826860_2046812_n.jpg


4898_92731424826_522069826_1826859_4974671_n.jpg
 
Heel mooi gemaakt. Net echt dankzij de schitterende weathering.
Die technieken maken een model gewoon helemaal af.

Heligroeten,

Nick
 
Coming from the real pro!! Bedankt Nick. Ja, weathering is echt mojlijk. Minder is vaak beter...te veel, minder goed. Zie je meteen. Het orgineel heeft bijna 30 jaar gevlogen en dat zie je goed aan de heli.
 
Back
Top