Vario hughes g jive

Hoi ombouwen naar electro heb ik aangedacht, toch ben ik toch meer verliefd op mijn brandstof heli's. Heb ook nog een trex 600 nitro, die meer favoriet is dan mijn 600 electro of 700 f3c.
Met name de kortere vliegtijd en het langdurig laden vind ik een nadeel.
Ook is het vind ik het een veel echter gevoel met brandstof, het afstellen is na al die jaren brandstof vliegen geen probleem , je hebt gewoon wat ervaring daarvoor nodig.
Laatst weer een electro gecrasht op het veld, lipo begon meteen te roken, gelukkig waren we er op tijd bij , anders was hij afgebrand. Zou ik niet aan moeten denken met mijn schaal heli!
Gr rinie
 
Haal de staartgyro er ook nog uit, en je hebt de perfécte rc-heli :D.

Groet, Jan.

Dat wilde al eerder iemand hier doen,
maar dat lukt niet,
maar bedankt voor de tip Jan, ha ha

@raptor117:

ik blijf ook bij brandstof en benzine,
alleen een paar kleine uitzonderingen voor de zondagsrust op mijn wildvliegplek,

en trillen en zo heb je eigenlijk ook niet te veel,
soms minder dan bij een slechte e-heli,

en leuk, je vliegt werelden langer,
met mijn Trainer 20 minuten, dan is de tank nog half vol, ha ha

groetjes, Uwe
 
Haal de staartgyro er ook nog uit, en je hebt de perfécte rc-heli :D.

Groet, Jan.


Vanaf ongeveer .60 size, is dat veel beter te doen dan je zo op het eerste gezicht zou denken hoor..... Maar het vergt een erg nauwkeurige afstelling, en het wordt een beetje lastig met cross en tailwind.

Ik heb laatstelijk een keer per ongeluk met uitgeschakelde gyro gevlogen, en daar kwam ik pas na 30 seconden hooveren achter (als de gyro uitgeschakeld is, heb je zonder aanpassingen véél te veel uitslag op de hekrotor, daar merkte ik het aan, anders had ik er pas veel later achter gekomen).

Groet, Bert
 
In de tijd dat we leerden vliegen bestonden gyro's nog niet.. :-)

greets,

Didier

Precies!....:cool:

(maar eerlijk is eerlijk, toen ze op de markt kwamen, waren we, ik tenminste toch, er wel blij mee....)

Groet, Bert
 
Mooie heli , ;-)

De HUGHES 500 E is een van mijn favoriete heli's .
Mooi lakwerk ook , tof gedaan .
En of het nu electro is of brandstof of wat dan ook , je moet zelf kiezen waar je het meeste plezier aan hebt .
Ik ben er zeker van dat deze heli met alles prima vliegt , maar ik moet wel zeggen , ik ben ook reeds enkele jaren overgestapt naar electro en ik ben zeer tevreden met deze technologie .
Voor ieder wat wils zou ik zeggen .
Vele mooie vluchten toegewenst met deze mooie heli ;-)

Grtz
Ron
 
G jive update

full
Nog een update, schaduw lijnen aangebracht tussen kleuren, maakt een wereld van verschil!
Gr rinie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond'm al een knap staaltje van spuit en afplakwerk, maar nu is't nog mooier geworden..echt schitterende heli :-)

groeten,

Didier
 
Wauw! Dat ziet er echt schitterend uit!

Knap werk....

Groet, Bert
 
Wouw

mooi @Raptor117:
het was zo al een mooier heli,

goed werk,

ik kan alltijd niet zo lang wachten tot die verf droog is,
de heli moet eerst maar vliegen,
en dan is mijn werk klaar,
ik praat over mijn Bell, niet kleurrijk dus, ha ha

suc6 verder, Groetjes van Uwe
 
Echt knap gedaan .. ;-)

Ik ben eens benieuwd naar de foto's als hij volledig vliegklaar is .

Nu nog een 5 blads kop erop en hij is compleet .. ;-)

Grtz
Ron
 
Update g jive

Nog wat vorderingen :
Decal sheet gemaakt in corell draw en geprint op waterslide decal paper.
full

Aangebracht op romp:
full
full
full
full


Morgen gaat hij naar de spuiter voor de laatste aflak laag.
Voor wie gezien heeft dat het danger logo mist op de staart, dat wordt voor hij
Gespoten wordt nog geplakt, met water decal had ik hem geprint, maar doordat deze licht ddorlaat,werd rood op blauw zwart! Dus wordt er eem logo
Voor me uitgesneden in folie.
Gr rinie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deur rubbers plaatsen

Weer wat vorderingen gemaakt, hierbij de fotos.
full

Lijmen van rubbers voor raam
full

Passen van de mallen.
full

Deuren met mal even teruggeplaatst om vervorming te controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Side steps en verlichting

Side steps toegevoegd.
full

full

Skid verlichting gemaakt, wordt nog netjes afgelakt!.
full

Staart verlichting voorbereid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Antennes en scharnieren

Antennes toegevoegd op romp, ook op raam.
full


Scharnieren geplaatst op niet scharnierende motor gondels, wel echte schroefjes gebruikt van 1,4 mm. Dat valt niet mee met grote handen!
full

Binnenkort meer, nu wat te warm op zolder om eraan te klussen, maar het eind komt in zicht, ook de accu,s en tank hebben inmiddels hun plaats gevonden onder de cockpit.
Gr. Rinie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat een geduld heeft die man toch ook,

ik kom niet eens aan toe,
mijn gammel landingsgestel van de Bell
weer te lakken,
maar mijn vriendin zegt, dat moet zo,
zie je dat de heli gebruikt woord.

suc6 met vliegen later Rinie

groetjes van Uwe
 
update hughes g jive

hoi aanvulling op de bijna afgeronde bouw.
full

het maken van de sliding windows van kwart rond strip styrene
de zwarte zijn klaar voor clear coat en voorzien van klinknagels.
full

cockpit aan het afwerken , seat belts moeten nog , mar piloot zit er al klaar voor, ook brandblusser aanwezig!
full

zij aanzicht van cockpit, werkend display in het midden , verlichting achter instrumenten.

nu nog zender instellen, blanke lak hier en daar, sliding windows plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig allemaal, geeft me weer inspiratie om mijn 2 schaal heli's af te maken

Ik zoek nog een piloot, mag ik je vragen waar je deze vandaan hebt
 
Back
Top