Super john
verslagschrijvers
Holie shit...wat een vette bak man!!!! Prachtige heli
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
2. De motor wordt behoorlijk warm aan het carterdeksel (hij kan zelfs nog iets armer afgesteld).
Vanavond weer gevlogen maar nu met kap. De motor wordt erg heet (ook het carterdeksel) hoe heet mag dit worden want je kunt je vinger amper leggen op het deksel. Hij staat nog steeds rijk. Ook gooit hij brandstof uit de carb. Dit wordt omhoog geslingerd door de onderliggende alu koelvin. Er zal dus ook een hoop olie in de staart ophopen. Graag ervaringen of andere oplossingen. De carb overigens wijst in dit ontwerp naar beneden (motor hangt andersom in vergelijking met 3 d machines). Dus het risico van carblekkage is ook groter.
loges
He Loges,
Nou om een van je vragen te beantwoorden: sommige schepen hebben inderdaad internet, helaas de maatschappij waar ik voor vaar, heeft ervoor gekozen om daar niet al te veel geld uit te geven.
Heb je dat olieprobleem al opgelost? Zo niet, wie weet helpt dit, ik heb het wel eens in een Jet Ranger toegepast, en het principe zou bij jou ook moeten werken: Verleng de aanzuigmond van de carburateur met een stuk plastic of siliconen slang van voldoende diameter, tot net buiten de koeltunnel, en plaats er aan het einde een luchtfilter op. Ik heb voor de filters goede ervaringen met de schuimfilters die voor vlakke-baan nitro auto's verkocht worden. Bij mij functioneert en filter voor een 2.5 cc in een uitvoering waarin geen hard plastic verwerkt is (Serpent verkoopt ze, weet geen bestelnummer). De brandstof die nu uit de carburateur geslingerd word, komt nu in de buis/filter terecht, en word bij de volgende aanzuigslag weer naar binnen getrokken. Het levert ook een kleine brandstofbesparing op (ik kon de Jet Ranger er twee tot drie tandjes krapper mee zetten, en hij bleef veel schoner van binnen), en het beschermt je motor ook nog enigszins. Bij mij werkte dat echt goed, en die filters gebruiken we ook gewoon op de Rossi 65. Ik kan niet 100% garanderen dat het werkt, maar het is het proberen waard, toch?
Groet, Bert
Hoi Abco,
PS: geloof me nou, ik heb vier jaar met een OS viertakt in een heli gevlogen: die maar 11000 toeren draaide met de gewone drieblads fan, dus weinig koeling, 10% nitro en 10% olie (echt waar!) werd bloedheet (150 graden+ gemeten aan het carterdeksel), het was geen ABC, maar gewone zuigerveermotor, en dat ding liep na vier jaar nog steeds prima. Het kan echt veel meer heben dan je denkt.