Hallo allemaal,
Ik heb de krukas van de 61 dus in de 70 gezet, maar ik denk toch dat die dichte schijf aan de voorkant van het gewicht wel degelijk een functie heeft. Ik heb hem zojuist voor de eerste keer gestart, perfect hoor, lopen doet hij, maar oppakken ho maar.
De motor loopt alleen stationair mooi, maar om te kunnen optoeren moet de stekker van de gloeiplug eraan blijven, want hij verzuipt behoorlijk.
Als ik dan met de gloeiplug er op half gas draai, spettert er een constante straal olie uit de uitlaat, dus smering genoeg

, maar de tank loopt net zo hard leeg

. Die schijf is er dus denk ik voor de gasmengsel stroom te reguleren. Ook armer draaien heeft geen zin, heb bijna op een halve slag na de naald dicht zitten, en er blijft een straal olie uit de uitlaat komen, en dat zou met maar een halve slag open natuurlijk nooit moeten kunnen.
Helaas dit expiriment is dus niet gelukt, en ik denk dat de oude 61 er weer in moet, ook de koppeling van die Graupner, die zou wel op de motor passen, maar dan nog is de as te kort om alle andere onderdelen als de koelven kwijt te raken. Ik snap niet waarom OS dit nu gedaan heeft, is in mijn ogen een onzinnige beslissing geweest, alles is volgens mij gebaseerd op die 8mm lange as, en OS gaat er even een korte 9,5mm van maken....waarom???
Als iemand nog een idee heeft, laat het dan even weten..!!!