D
Dingus
Guest
Ik heb de Renschler en de WStech nog eens bekeken.
Als eerste valt op dat de Renschler site verouderd is. Oude afbeelding, info erg beknopt.
De WS site vind ik wat rommelig maar wel veel meer info.
Ik was benieuwd naar het verschil tussen de digitale en analoge toon. Bij WS op de site kun je hun toon horen. Die van Renschler niet. Wel gevonden via google en youtube.
Voordeel van de pico vind ik de behuizing en dat de sensor-unit en de zend-unit gescheiden zijn.
Beide vario's kunnen met SD-kaart de hoogte loggen.
Nadeel is dat alle extra mogelijkheden die WS nu al bied bij Renschler nog in ontwikkeling zijn. Dan doel ik op de stroommeting van de motor, gps logging, temp-meting en dergelijke.
Vraag is of je die zaken nu wel echt nodig hebt of speledingetjes zijn en of Renschler dadelijk niet met nog wat beters komt. Renschler zal wel met een scheel oog naar WS kijken en daar "overheen" willen.
Ik ben zelf niet zo'n figuur die de vlucht achteraf op de pc gaat analyseren.
Hoewel je hoopt het nooit nodig te hebben vind ik van de WS wel aardig dat de coordinaten van het toestel worden doorgegeven bij een buitenlanding. Met Tom of Garmin is je toestel zo terug te vinden. Vooral in bebost of begroeid gebied makkelijk.
Eigenlijk scoort de WS nu wat hoger bij me.
Wat opvalt is de TEK Pro-duse. Heeft iemand daar ervaring mee, is dat heel anders dan de standaard? Lijkt me niet maar ziet er wel "cool" uit.
Kortom, de beslissing is nog niet gevallen. Wel duidelijk is dat het een 2 sensor-versie wordt zodat TEK altijd mogelijk is.
Overigens, kijkende naar de grafiek van arno888, is het niet zo dat de winst van met TEK groter is dan het verlies van een onzuiver gevlogen bocht? (het voordeel van zonder TEK) Als je de grafiek ziet lijkt het er wel op.
Waarmee ik niet wil zeggen dat arno888 onzuivere bochten vliegt (ik ken hem niet eens) maar alleen wil zeggen dat het verschil met/zonder TEK aangeeft dat er veel meerwaarde bij met TEK is.
Als eerste valt op dat de Renschler site verouderd is. Oude afbeelding, info erg beknopt.
De WS site vind ik wat rommelig maar wel veel meer info.
Ik was benieuwd naar het verschil tussen de digitale en analoge toon. Bij WS op de site kun je hun toon horen. Die van Renschler niet. Wel gevonden via google en youtube.
Voordeel van de pico vind ik de behuizing en dat de sensor-unit en de zend-unit gescheiden zijn.
Beide vario's kunnen met SD-kaart de hoogte loggen.
Nadeel is dat alle extra mogelijkheden die WS nu al bied bij Renschler nog in ontwikkeling zijn. Dan doel ik op de stroommeting van de motor, gps logging, temp-meting en dergelijke.
Vraag is of je die zaken nu wel echt nodig hebt of speledingetjes zijn en of Renschler dadelijk niet met nog wat beters komt. Renschler zal wel met een scheel oog naar WS kijken en daar "overheen" willen.
Ik ben zelf niet zo'n figuur die de vlucht achteraf op de pc gaat analyseren.
Hoewel je hoopt het nooit nodig te hebben vind ik van de WS wel aardig dat de coordinaten van het toestel worden doorgegeven bij een buitenlanding. Met Tom of Garmin is je toestel zo terug te vinden. Vooral in bebost of begroeid gebied makkelijk.
Eigenlijk scoort de WS nu wat hoger bij me.
Wat opvalt is de TEK Pro-duse. Heeft iemand daar ervaring mee, is dat heel anders dan de standaard? Lijkt me niet maar ziet er wel "cool" uit.
Kortom, de beslissing is nog niet gevallen. Wel duidelijk is dat het een 2 sensor-versie wordt zodat TEK altijd mogelijk is.
Overigens, kijkende naar de grafiek van arno888, is het niet zo dat de winst van met TEK groter is dan het verlies van een onzuiver gevlogen bocht? (het voordeel van zonder TEK) Als je de grafiek ziet lijkt het er wel op.
Waarmee ik niet wil zeggen dat arno888 onzuivere bochten vliegt (ik ken hem niet eens) maar alleen wil zeggen dat het verschil met/zonder TEK aangeeft dat er veel meerwaarde bij met TEK is.