Vasa (Wasa) Corel 1:75

Heel mooi Jan :cool:
Lijkt me een lastig klusje om de zeemeerminnen achteraan allemaal op maat te maken tegen het overnaadse profiel van de galerijen.

Ha, dan kan ik je een hand geven Jan, ik zou graag de romp dichthebben op 19 april.
Waarom toch 19 april:confused:

Ze word steeds mooier, met al die kleine figuurtjes word je geduld volgens mij wel optimaal op de proef gesteld!

Geduld is eens schone zaak Piet,

begonnen aan de andere zijde

2014-02-19%2018.52.06.jpg

helaas is nu mijn lijm op. komende dagen geen kans om langs een modelbouwwinkel te gaan voor een nieuwe tube UHU Hart, mogelijk maar eens kijken in de DHZ schappen of er daar een goede lijm zit van Bison.

verder alvast maar de figuurtjes voor de onderzijde verdeelt

2014-02-19%2018.51.59.jpg

begonnen met de kanonsluiken.
opgebouwd uit 2 lagen notenhout van 1mm dik

2014-02-22%2015.08.41.jpg

verder de figuurtjes aan de onderzijde van de gallerijen gemonteerd, ze paste helaas slecht.

2014-02-22%2018.26.21.jpg

2014-02-22%2018.39.31.jpg

het sluitwerk voor de kanonsluiken gezwart met Brass Black

2014-02-23%2013.43.30.jpg

en de bovenste randen van de railing nog de 1e keer geel geverfd, zoals gewoonlijk niet geheel goed gedekt, binnenkort nog een laagje erop

2014-02-23%2013.43.19.jpg

2014-02-23%2013.43.23.jpg

ondertussen de figuurtjes op de spiegel gemonteerd

2014-02-23%2016.55.58.jpg

hier nog enkele sierbalkjes tussen aanbrengen.
er zal hier ook nog wel een tweetal kozijntjes tussen gemonteerd moeten worden.

verder komen er in de wulf nog enkele doorvoeringen voor het roer en kanonsgaten.
en o ja, er moet nog steeds een roer achter gemaakt worden

het streven was om de basis romp gereed te hebben voor 19 april, hetgeen wel lijkt te lukken. alle figuurtjes heb ik de afgelopen maanden al in stappen geschilderd, dus het lijkt nu even snel te gaan, maar het is uitsluitend het opplakken van de figuurtjes.

het enige dat nog twijfelachtig zal zijn zijn de kanons op het dek en de kanonsluiken monteren. (mogelijk wel dan als onderdelen gereed maar nog niet gemonteerd)
ik moet de kanonsluiken nog afwerken, schilderen, voorzien van leeuwekop en scharnieren (en dat 58x)
de openingen moeten nog netjes zwart gemaakt worden, alsook een mooi rood randje in de sponning.
de kanonswagens moeten nog geheel voorzien worden van de tuigage en afwerkstrips

Mooi zo'n uitbundig schip.
Ik heb altijd problemen om het roze goed te krijgen. Heb jij dat als kant en klare verf of meng je het zelf?
Paul

Ze zitten er toch netjes op vind ik. Heb je veel moeten verbuigen dan?

De Wasa was wel zeer rijk aan versiering las ik van de week ergens.

Mooi zo'n uitbundig schip.
Ik heb altijd problemen om het roze goed te krijgen. Heb jij dat als kant en klare verf of meng je het zelf?
Paul

ik heb daarvoor een standaard potje van Humbrol gebruikt (matt-61)
heb nergens verf gemengd, alles is met normale standaard Humbrol verf geschilderd,
alleen het rood en geel op de romp is van Valejo (zie eerdere posting)

Ze zitten er toch netjes op vind ik. Heb je veel moeten verbuigen dan?

De Wasa was wel zeer rijk aan versiering las ik van de week ergens.

heb bij de zeemeerminnen het nodige weggeschuurd, buigen was helaas niet mogelijk, heb dat met een overtollig figuurtje getest en dit werd nog erger dan het ongelijk gemonteerd zitten.

Back