VBAR - Bluetooth

Discussie in 'Flybarless' gestart door Carlos007, 12 jun 2014.

  1. Carlos007

    Carlos007

    Lid geworden:
    16 jan 2013
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Papendrecht
    Hallo Allemaal,

    Sinds kort ben ik aan de gang gegaan met een VBAR PRO 5.3
    Ondanks dat ik thuis zoveel mogelijk de settings zo goed mogelijk hebt voorbereid en gebruik maakt van de geheugen banken, kom je al snel tot de conclusie dat je laptop mee moet naar het veld om te fine tunen.
    Het continue aansluiten van de VBAR met een USB kabel vond ik niet handig, dus maar opzoek naar de bekende bluetooth module.
    Na wat :google: kom je al snel de bluetooth module tegen op EBAY voor een zeer aantrekkelijke prijs.
    Na een week of 3 ligt dan de module op de deurmat, snel uitpakken, aansluiten en testen.
    Al snel kwam ik er achter dat dit niet ging werken, in ieder geval niet bij mij.
    Na een aantal avonden knutselen is het toch gelukt om de EBAY module om te bouwen zodat hij toch werkt.
    Voor deze ombouw heb je dan toch wat kennis van computers en elektronica nodig.... :rolleyes:
    Ik stel mij zo voor dat er meer forumleden het handig vinden om de VBAR te verbinden via bluetooth. :idea:
    De bluetooth verbinding tussen VBAR en laptop werkt perfect.
    Volgende uitdaging is de verbinding tussen VBAR en Android App.

    Indien ik iemand blij kan maken met een werkende BT module, of heb je zelf een BT module die niet werkt dan hoor ik het graag.
     
  2. diamond206

    diamond206

    Lid geworden:
    2 sep 2009
    Berichten:
    93
    Locatie:
    sittard
    Je hebt PB, gr Roger
     
  3. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    Hallo. Ik ben er ook mee bezig.
    Kunt u mij aub vertellen op welke baundrate de BT module moet staan?
    En of de BT module een specifieke naam moet hebben.
    Ik krijg de mijne op 9600 niet aan de gang (geen data binnen). Hij bind wel met de module.
    Hoop dat jij het weet.
    Groet van ed
     
  4. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot

Deel Deze Pagina