Vbar governor met castle 80 hv

Hallo mede modelbouw vliegers.

Ik heb een fusion 50 met een 80 hv castle en een black vbar. Nu wil ik de Govenneur van de vbar gaan gebruiken. Hier voor heb je hobbywing phase sensor nodig deze heb ik inmiddels gemonteerd maar krijg de governeur niet aan de gang. Zou iemand me kennen helpen hier mee;):)

Gr ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Belangrijkste is dat de pulse wel binnen komt. Dit kan je zien in het setup scherm van de governor (magnet). Laat de motor draaien en je kan zien of deze af en toe groet wordt. Hier zie je ook de aansturing en het gewenste- en actuele toerental toerental. en wat de uitsturing naar de esc is.

Je hoeft je esc dus niet meer met een softstart te programmeren omdat de Vbar dit voor je doet. Dit kan je controleren door te kijken wat de Vbar uitstuurt.

EDIT: even voor de de veiligheidsfreaks.... wel de bladen verwijderen of de motor van het hoofdtandwiel afzetten tijdens het testen van de pulse ;)

Hoi joopb

Ik ben inmiddels een stuk verder en de gov werkt naar behoren denk ik alleen heb ik het idee sat de rpm iets over het gewenste schiet of hoort dit zo.

En ja veiligheid boven alles maingear verwijderd.

Gr ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed om te horen dat je het al bijna voor elkaar hebt.

Het kan inderdaad zijn dat tijdens het vliegen het toerental varieert bij verschillende belasting. Dit doet mijn Logo 700 ook. Tijdens het hoveren moet het toerental echter wel constant zijn. De Vbar geeft ook bij pitch, roll of nick extra gas.

Back