vbar neo express

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door johns, 23 dec 2019.

  1. johns

    johns

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    22
    Locatie:
    boxtel
    heb een vraag over de vbar neo express fbl controller.
    ikzelf ben alleen bekend met beastx en ikon controllers. maar omdat vele piloten helemaal gek zijn van vbar, heb ik de stap gezet om een nieuwe (voor mij) logo 480 extreme uit te rusten met vbar fbl om het zelf te testen.
    ik gebruik een spektrum DX6 wat het minimum is wat betreft kanalen, dus rescue enzo gaan we niet gebruiken.
    ik zat alleen met de vraag hoe stel ik mijn zender in. zoals ik begrepen heb, wordt de gyro uitsluitend door de software ingesteld. moet ik dan nog steeds channel 5 (gear) instellen voor de gyro? en moet ik die dan omleiden naar aux2? want hoe kan ik anders de heading hold resetten, zodat ie bij opstijgen niet rond slaat naar de begin positie? ik switch altijd voor het opstijgen even naar rate mode, en dan weer terug, zodat ie op de startplek de staartpositie handhaafd.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij de oudere vbars heb je de keuze:
    - kanaal 5 is rechtstreeks gain vanaf zender
    - kanaal 5 schakelt naar de verschillende vliegmodussen (banks), die dan op de vbar staan ingesteld

    In mijn geval gebruik ik optie 1. Mijn toerentallen etc staan op de zender, de zender wisselt van vliegmodus.
    De vbar wisselt niets. Dus in iedere vliegmodus etc staan de vbar instellingen hetzelfde ( wat gewoon goed is)

    wil je diverse instellingen van de vbar wisselen per vliegmodus, dus bv wat meer agressief 3d gevoel in idle up, rustig en beheerst gevoel in normal..
    Dan pak je optie 2 en zet je alles in banks, kanaal 5 wisselt dan de banks.

    of je koopt een vbar zender. Dan kun je beide tegelijk.
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Je kunt tijdens optoeren ook gewoon sturen, zo houd je de rotor vlak en de staart in de middenpositie.
     

Deel Deze Pagina