Vector ~ Vector NT ~ Veteq ~ 950(R)

Een beetje discussie kan geen kwaad hoor. Het zijn immers feiten waarmee gegooid wordt.
Begrijp me goed, ik vind Serpent dus echt niet slecht en probeer het ook niet af te kraken, maar op sommige aspecten heb ik gewoon aanmerkingen en dat moet kunnen vind ik. Net als dat anderen weer wat hebben aan te merken op Picco. Roelof bijvoorbeeld heeft te kennen gegeven dat de Picco motoren hem niet zijn bevallen. Ok, dat kan en mij bevallen ze wel :) even goede vrienden.
Net wat jullie zeggen, de ene houd het bij Serpent, de ander bij Mugen en ikzelf blijf bij Picco. Niks mis mee, want als iedereen hetzelfde zou rijden, zou de kwaliteit en de onderlinge competitie niet zo zijn zoals deze nu is (in positieve zin)

Ik blijf nog maar even een tijdje rijden met mijn Vector en als ik een goede Veteq voor mijn neus krijg zie ik wel weer. Een nieuwe 950R kopen is er nog niet bij en als ik het verschil zie tussen en standaard 950 en mijn Vector dan is dat nihil ...

Topic sluiten maar![/quote]

gelijk heb je ik rij ook met een Vector , perfecte wagen zeer snel en sterk, ook de wegliging is goed , en overstappen naar een 950 is ook naar mijn idee niet nodig , op de baan gaat een vector net zo snel als een
950 , stuurmanskunst dat is net zo of zelfs belangrijker dan een snelle wagen

Yep, als je een auto hebt die goed bevalt moet je die gewoon aanhouden tot het niet meer gaat.

VeteQ blijf ik je afraden, is gewoon een TE ingewikkelde auto om goed te krijgen. Vergis je niet in de 950 dat die te duur is. Het seizoen is afgelopen en veel goede auto's gaan de 2e hands markt op omdat de 950R is verschenen.

Roelof zei:
Yep, als je een auto hebt die goed bevalt moet je die gewoon aanhouden tot het niet meer gaat.

VeteQ blijf ik je afraden, is gewoon een TE ingewikkelde auto om goed te krijgen. Vergis je niet in de 950 dat die te duur is. Het seizoen is afgelopen en veel goede auto's gaan de 2e hands markt op omdat de 950R is verschenen.

Laatste update:

Na overleg met een paar echte (internationale) kenners die alle typen hebben gereden en rijden. Hier een toplijst aan de hand van competitie mogelijkheden:

7 - Veteq-1 => The engine breaker
6 - Vector-1999 => Waardige opvolger Exel
5 - Vector-2000 => Goede wagen.
4 - Vector-NT => Beter wegligging dan voorgaande
3 - 950 => De nieuwe Vector ....
2 - Veteq-2 => Een zeer goede wagen mits brandstof systeem modificatie.
1 - 950R => Beter handelbaar dan de Veteq-2 in opzet.

Nummers 3, 4, 5 en 6 liggen heel dicht bij elkaar qua mogelijkheden en competitie. Nummer 7 moet je gewoon niet doen of je bouwt hem om naar versie 2 of je gebruikt de onderdelen.
Nummers 1 en 2 vormen op dit moment de top.

Mzzl!

_cyclops_ zei:
En nu vergelijken met andere merken?
ben wel benieuwd of er mensen zijn die met 'n kyosho fantom rijden :)

Fantom is zeer slecht leverbaar in Nederland, iemand probeerde het te importeren maar helaas.

Ik ken iemand die alles geprobeert heeft om de SMP Slide goed te krijgen maar na het kopen van een HPI Proceed was hij ineens een stuk sneller.

De meningen zijn verdeeld over de Picco Speed maar hij is zeker beter dan de Integra.

En de mensen die zijn overgestapt naar de MRX3 zijn er ook zeer tevreden over. Rick Vrielinck (Nederlands Kampioen) heeft de Slide en Veteq/VectorNT geprobeert maar rijdt nu zeer goed met de MRX3.

Uiteindelijk ligt het ook aan je niveau en stijl van rijden welke auto jou het beste ligt.

Roelof zei:
_cyclops_ zei:
En nu vergelijken met andere merken?
ben wel benieuwd of er mensen zijn die met 'n kyosho fantom rijden :)

Fantom is zeer slecht leverbaar in Nederland, iemand probeerde het te importeren maar helaas.

Ik ken iemand die alles geprobeert heeft om de SMP Slide goed te krijgen maar na het kopen van een HPI Proceed was hij ineens een stuk sneller.

De meningen zijn verdeeld over de Picco Speed maar hij is zeker beter dan de Integra.

En de mensen die zijn overgestapt naar de MRX3 zijn er ook zeer tevreden over. Rick Vrielinck (Nederlands Kampioen) heeft de Slide en Veteq/VectorNT geprobeert maar rijdt nu zeer goed met de MRX3.

Uiteindelijk ligt het ook aan je niveau en stijl van rijden welke auto jou het beste ligt.

Rich zou fabrieksrijder van serpent worden, maar dat duurde wat lang :-)

't is jammer dat de kyosho niet goed leverbaar is hier, dat is ook wel beetje de reden dat serpent hier zo populair is geloof/was, altijd goed leverbaar...

De SMP Slide is wel een mooie wagen, maar heb je de levertijd op dat ding gezien???? Iemand in noorwegen heeft um gekocht en moet nu 5 maanden wachten op 't wagentje... dat is ook wel een beetje te gek :)

_cyclops_ zei:
[Rich zou fabrieksrijder van serpent worden, maar dat duurde wat lang :-)

't is jammer dat de kyosho niet goed leverbaar is hier, dat is ook wel beetje de reden dat serpent hier zo populair is geloof/was, altijd goed leverbaar...

De SMP Slide is wel een mooie wagen, maar heb je de levertijd op dat ding gezien???? Iemand in noorwegen heeft um gekocht en moet nu 5 maanden wachten op 't wagentje... dat is ook wel een beetje te gek :)

Hmmmm .... die Kyosho komt zeker uit dezelfde fabriek als Serpent? Als ik de wagen bekijk dan ziet het er wel heel veel hetzelfde uit. Ziet er trouwens wel goed uit, net als de Serpents.

Ik stimuleer vooralsnog maar even de Nederlanders. Die leveren tenminste wel goed.

kyosho uit dezelfde fabriek als serpent? haha :-)

kyosho is een best groot merk, en in japan e.d. zijn 't hele normale merken... ze doen ook vliegtuigen e.d.
de wel bekende mini-z's zijn van kyosho..

de fantom bleek dit jaar erg goed te zijn op 't wk samen met de sirio motor. (1/8), daar lieten ze de serpents toch redelijk ver achter hoor...

Het is hier in nederland niet zo goed te krijgen omdat het uit de buurt van japan moet komen (weet niet waar 't precies vandaan komt).. 't probleem is dat er dus in europa weinig leveranciers zijn, en wachten op onderdelen wil niemand.... je kan hem zeker wel krijgen, maar je kan niet verwachten dat de winkelier dan ook 'ff' alle onderdelen op voorraad gaat hebben...

De Europese distributeur zit in Duitsland maar die schijnt niet te willen reageren op welwillende Nederlandse klanten......

Nu met die resultaten op de WK laten ze een flink stukkie markt liggen of ze hebben het juist heel druk...

Roelof zei:
De Europese distributeur zit in Duitsland maar die schijnt niet te willen reageren op welwillende Nederlandse klanten......

Nu met die resultaten op de WK laten ze een flink stukkie markt liggen of ze hebben het juist heel druk...

nieuw nieuws :)

_cyclops_ zei:
Roelof zei:

nieuw nieuws :)

:lol: Vandaar maar gewoon mijn spullen van een Nederlandse fabrikant!

:twisted: Liever geen Toyota ... :oops: Ehhhh 1 van mijn kappen is echter een Toyota GT-1 of beter gezecht die van mijn zoon (een Tamiya TGX-Mk1-Pro met Fantom .15 BOM), houd mijn vector aardig bij!

_cyclops_ zei:
'k denk dat dat echt niet veel uitmaakt, spullen van mugen zijn ook prima leverbaar en van hpi is het ook geen probleem

Welke wagens van HPI en Mugen zijn nou vergelijkbaar met een 950R?

Kyosho kan is begrijpen.

Nismo zei:
_cyclops_ zei:
'k denk dat dat echt niet veel uitmaakt, spullen van mugen zijn ook prima leverbaar en van hpi is het ook geen probleem

Welke wagens zijn nou vergelijkbaar met een 950R?

Op het moment de toppers:

Mugen MRX3
Picco Speed / Integra
SMP Slide
Kyosho Fantom
HPI Proceed
NEO Saber

misschien zijn het wel toppers maar ik vind niet dat sommige vergelijkbaar zijn met de s-950r.

MobFigure zei:
misschien zijn het wel toppers maar ik vind niet dat sommige vergelijkbaar zijn met de s-950r.

Qua klasse en mogelijkheden zijn ze allemaal vergelijkbaar.

In rijstijl zijn ze allemaal wel verschillend en moet je je wel eens aanpassen ipv. proberen de auto naar je hand te zetten.
Iemand die amper een rondje rond kan komen heeft inweze nog geen rijstijl en kan zich gemakkelijk aanpassen. Wel is het zo dat de auto's standaard uit doos nogal aardig verschillen en de ene gemakkelijker over kan komen dan de ander maar om de 950R als referentiepunt te nemen...... (maar ja, je kent mij ;) )

Back