N
NMTRacer
Guest
ron van sommeren zei:Raad eens welke vorm in jouw tankje zit? Weliswaar 'verdund' met olie en nitromethaan en eventueel restje aceton. In brandstof mag geen water zitten.NMTRacer zei:ja, maar daar hebben ze het over geconcentreede vorm ...
ja dat snap ik, maar het is wel een ander verhaal als je een mengsel van methanol en nitro over je heen krijgt dan dat je alleen methanol over je heen krijgt... en nee, in brandstof zit geen water

owja, schiet me nog iets "leuks" te binnen, nitro heeft een lage brand temp. lager dan bv. brandend papier...
ik heb hier dus een keer een experimentje mee gedaan:
je brand je hand bij ongeveer 100 graden, nitro brand bij een lagere temperatuur...
ik heb dus een prop papier doordrenkt met nitro. op een vijlige plek neergelecht en voorzichtig aangestoken. toen heb ik gewacht tot de gele vlam over ging in een onzichtbare vlam (toen brande dus alleen de nitro en niet het papier) en door steeds dichterbij te komen kwam ik er achter dat je het brandende propje even vast kan houden zonder het maar te voelen (warm welliswaar, maar niet snik heet)
maare, ga het niet zelf proberen, dat ik nu zo gek ben om het uit te testen

groeten, thomas