Velgen spuiten

• Topicstarter Topicstarter Aron-roxy-vip
  • Startdatum Startdatum
A

Aron-roxy-vip

Guest
Ik zouw men gewoone standaart velgen alu blauw willen spuiten met een gewone spuitbus uit de hobby store hoe moet ik dat doen een anti water laag erover of zo op het vlak van verven weet ik totaal niks dus laat alles weten wat handig kan zijn en wat kost een airbrush set ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Plastic velgen? welke kleur zijn ze?

Je kunt ze in kokend water doen met Dylon (textielverf) en is in meerdere kleuren verkrijgbaar.

Voor;
dsc8428.jpg

Na;
dsc8439.jpg

Laatst bewerkt:
Manta, denk dat je deze jongen maar even moet laten gaan.
Het is al een tijd geleden dat we zo'n koppig figuur hier hebben gehad.

Altijd leuk deze tijd van het jaar!

heb even een vraagje hierover zou dit ook eventueel lukken met zwarte velgen of zijn deze te donker om dan te kleuren

zou het dan wel lukken als ik de velgen eerst wit zou spuiten en dan met dylon koken of lukt dit ook niet ??;)

greetz cabdriver

Nee hele donkere velgfen kan niet. De Dylon trekt echt het kunststof in, tis dus geen laagje op de velg maar in de velg.

Manta, denk dat je deze jongen maar even moet laten gaan.
Het is al een tijd geleden dat we zo'n koppig figuur hier hebben gehad.

Altijd leuk deze tijd van het jaar!

Yeah yeah I know, maar zoal als ie zicht "gedraagt" houd ik mijn geduld in ere, word ie vervelend dan ben ik er snel klaar mee. Jij was toch minstens net zo koppig op je 14de? ........toch? :D

ok bedankt voor de opmerking lukt dit met iedere soort kunstof of enkel een bepaalde soort
en hoe heet moet het water zijn

weet iemand dan iets van andere velgen voor een bullet 3.0
wat er ook op zou passen ;)

De meeste kunststoffen. Water moet koken, ongeveer 15 minuten is voldoende. Hoe langer je kookt des te donkerder. Als het kookt op een lager pitje zetten maar moet wel blijven koken he.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt niet helemaal wat je zegt Manta, iig hoeft niet.
Grote bak pakken ( 1 die je weg mag gooien of geen verf aantrekt ) En die vullen met kokend water. Genoeg zodat het materiaal wat je wilt verven onder water komt te staan.
Zorgen dat je wel genoeg dylon hebt voor de hoeveelheid water ( weet niet precies de verhouding )
Het hoeft dus niet perse op het vuur.

Ook kan het ene kunststof anders reageren dan het andere zodat je 2 verschillende kleuren kan krijgen.
Had dat met mijn slash chassis, de gearbox is van ander kunsstof dan de rest.

hoe doe je dit dan met kunstoffen die drijven of kan dit geen kwaad
of moeten de onderdelen toch het volledige proces onderwater gedompeld blijven

sorry voor de vele vragen maar leer gewoon graag iets bij :p

Dat klopt niet helemaal wat je zegt Manta, iig hoeft niet.
Grote bak pakken ( 1 die je weg mag gooien of geen verf aantrekt ) En die vullen met kokend water. Genoeg zodat het materiaal wat je wilt verven onder water komt te staan.
Zorgen dat je wel genoeg dylon hebt voor de hoeveelheid water ( weet niet precies de verhouding )
Het hoeft dus niet perse op het vuur.

Ook kan het ene kunststof anders reageren dan het andere zodat je 2 verschillende kleuren kan krijgen.
Had dat met mijn slash chassis, de gearbox is van ander kunsstof dan de rest.

Maakt dus niet uit wat je doet maar als iedereen andere adviezen gaat geven word het er ook niet duidelijker op ;)

hoe doe je dit dan met kunstoffen die drijven of kan dit geen kwaad
of moeten de onderdelen toch het volledige proces onderwater gedompeld blijven

sorry voor de vele vragen maar leer gewoon graag iets bij :p

Je moet er wel wat zout bij ingooien in je pan. Het zout zorgt voor een betere reactie met het kunststof. Als je velgt wil gaan drijven hang hem dan op de kop aan een ijzerdraadje aan een stok die over je pan ligt. Dan word iig de buitenkant van je velg optimaal gekleurd.

dsc8436w.jpg

dsc8431.jpg

ok manta heel erg bedankt maar weet je toevallig ook iets voor andere velgen voor op mijn bullet 3.0 want als de originele zwarte geen zin hebben om te dyen dan moet ik wel eerst een setje witte velgen vinden die er op passen :D

Hoezo, als je het goed doet maak je geen enkele rommel. Je moet alleen haar pannen niet gebruiken zonder toestemming ;)

Je kunt later zo de pan leeggooien in de wasbak.

Ik gebruik zo'n grote goedkope zwarte soeppan, lekker groot.

ok manta heel erg bedankt maar weet je toevallig ook iets voor andere velgen voor op mijn bullet 3.0 want als de originele zwarte geen zin hebben om te dyen dan moet ik wel eerst een setje witte velgen vinden die er op passen :D

Meet even de buitenrand van je velg en de breedte ook. Meet de maat van je wielmeenemer en dan weet je wat je zoekt aan velgen.

Meestal inch maten, dus een 3.8 inch velg is 3.8 keer 2,54 centimeter. 1 inch is 2,54 centimeter.

Wielmeenemers is in HEX en is meestal 12, 14 en 17 mm. Andere maten zijn er ook.

Laatst bewerkt:
zal de maten eens nemen deze avond want die ken ik helaas niet uit het hoofd en aangezien ik enkel een pc ter beschikking heb op het werk laat ik deze hier morgen weten ;)

Back