velgen spuiten

• Topicstarter Topicstarter steef_tamiya_freak
  • Startdatum Startdatum
S

steef_tamiya_freak

Guest
hallo

ik ga zometeen me velgen spuiten nu heb ik wel een paar vraagjes!!

1. kan je je velgen gewoon met dezelfde verf spuiten als de verf waarmee je body's spuit?!!?!?!?

2. is het waar dat als je je banden met velgen even in kokend water legt dat dan de lijm oplost?!?!

alvast bedankt

P.S ik zal ''voor'' en ''na'' foto's posten :)

Dat kan met velgenspray of normale spray.
Het wel een goede zaak om alles goed schoon en vet vrij te maken.

Ik heb de mijne in twee kleuren gespoten
De standaard witte velgen:
result2.jpg

Step1: Donkergrijs (3 lagen)
sprayoldDSC01165.jpg

Stap2: Afplakken en lichtgrijs gespoten (alu) (2x)
sprayoldDSC01168.jpg

Stap3: Het resultaat
sprayoldDSC01175.jpg

sprayoldDSC01172.jpg

Donkergrijs is een gewone spuitbuis en de aluminium kleur is velgenspray. Ik had het nog liggen en heb het getest op een stukje wat ik overhad, dat ging goed. De velgen zien er nog TOP uit, dus geen lak eraf oid!!

Dat ziet er strak uit, het is gewoon zonde om met die auto te gaan rijden!

Nick 8)

ok dat ga ik is proberen.me oom heeft een auto garage dus ik kan makkelijk aan velgen spray komen.....
dan nog 1 probleem, ik heb me banden van me velg af gehaald (versleten)en nu zit er nog een randje rubber op de velg dat ik er niet af krijg!! ik had ergens gelezen dat als je ze in warm water legde de lijm dan oplosde?!? klopt dat?! of moet ik gewoon net zo lang peuteren tot alles van me velg af is :? :lol:

Met behulp van warmte laat lijm gemakkelijker los.
Buiten dat kan het geen kwaad omdat de velgen dan wel veel schoner worden.

Na het schoonmaken wel goed laten drogen.

Heb zelf een (behoorlijk) aantal jaren geleden ook wel velgen gekleurd met textielverf. Dit word opgelost in kokend water en daarna moeten de velgen nog een aantal minuten meekoken.

Het voordeel is dat de kleur in het plastic trekt dus beschadigen doet het niet zomaar. nadeel is dat je maar 1 kleur kan toepassen en ook metallics zijn niet beschikbaar.

Groeten,

Marcel.

ik heb dit onderwerp weer even naar boven gegooid omdat.....
ik me velgen nu gespoten heb het duurde even ik heb het nogal druk de laatste tijd :roll:
na veel gezweet gevloek enz enz heb ik de rubber van mijn velg af kunnen schrapen je ziet nog beschadigingen maarja ik heb ze al is gebruikt dus...........

afijn hier het resultaat:

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=63409

Back