velgen

• Topicstarter Topicstarter Marder Focker :)
  • Startdatum Startdatum
M

Marder Focker :)

Guest
Iemand tips om de standaard velgen van een marder een kleur te geven?

Verf eraf halen met verfremover, niet te agressieve pakken, en ik zou het eerst uitproberen... Lichtjes opschuren, en spuiten.

Groeten, Thomas

ja ok maar op die velgen zit geen verf zijn standaard wit ik heb eens gelezen maar kan het niet vinden ze in heet water doen met een kleurstof ofzo erin

Hey

Een tablet om kleding te kleuren kopen bij de drogist,deze in een pan met water laten koken,velgen 10 min erin en hopla ze zijn gekleurd,

succes !!! :roll:

Ikzelf niet maar een vriend van mij wel en daar werkte het perfect bij,tis niet zo mooi als spuiten maar het kleurt egaal en het gaat er niet meer vanaf,ik hou van mooie witte :)

FG%20Atego%2002.jpg

die verf die blakerd er op begeven moment af bij mij :? ik had mijn velgjes metallic grijs gegeven met van die potjes voor plastice modelbouw, maar dat gaat er op gegeven moment af bij mij...

dat van de drogist had ik gehoord iemand foto's van zijn velgen die gekleurt zijn door drogist?

misschien een idee voor fg of w/e om gekleurde velgen te maken :P

in het micro heli forum staat ook een topic incl. plaatjes (kan hem zo niet vinden) van iemand die z'n T Rex heli heeft gekleurd met kledingverf van de drogist. het schijnt heel goet te werken. alleen wel opletten dat het plastic niet vervormd door het hete water.

Bij normaal kunstof werkt het niet zo goed maar schijnt dat de FG velgen gemaakt zijn van een bepaald kunstof vezel en deze een bepaald absorbtie vermogen hebben.Ik zal eens kijken of ik een foto van die velgen kan maken of vinden en die plaats ik dan wel,

:lol:

[/u]

Ik heb gisteren mijn Marder velgjes gespoten:

DSCN1385.JPG

De voorste is nieuw, en is perfect gelukt. De andere velgen waren al eens gespoten en beschadigd, dus die zijn minder mooi geworden.

Ik heb omdat de banden er al omheen gelijmd zaten de banden schoongemaakt met een sopje en een oude afwaskwast. Toen afgeplakt met schilderstape, en de randen met afplaktape van Tamiya. Die laatste plak je over de rand heen, waarna je met een hobbymesje het restant wegsnijdt. Daarna een laag wit gespoten omdat de vorige eigenaar zo handig was om de velgen legergroen te spuiten, en ik heb laatst 2 nieuwe gehaald die al een tijdje lagen bij mn locale RC-winkel, en dus een beetje vergeeld waren. Toen een paar laagjes fluor geel, et voila!
Ik heb niet de moeite genomen om het te lakken, want het zal er toch in no-time weer afslijten. Ik heb Faskolor lexaanverf van Parma gebruikt. :)

Koken in Textielverf (dye) is eigenlijk het beste, maar als de banden er al omheen gelijmd zitten, gaat dat wat lastig. :P

Back