Velineon 3500 motor in Slash 4x4 > 105gr, is dat normaal?

Met alle respect maar ik vraag niet of ik Traxxas moet kopen.... Ik heb nu wel vaak genoeg (te vaak) hier opmhet forum gehoord dat ik beter wat anders kan kopen maar gelukkig mag ik dat zelf uitmaken.

:offtopic:

Als hij niet echt in kakt kan het zijn dat de motor nog niet gedemagnetiseerd is.
Als een motor 60 graden word leg ik daar niet graag mijn vinger op, maar voor de motor is dit nog prima.
Heeft u geen andere thermometer, om het zeker te weten?
Maar iets lichter vertanden kan u altijd proberen.

Maar een mooie Castle, Tekin of Hobbywing set die wat ruim bemeten is is altijd moot :)

Met een 6000mah wordt de motor niet alleen warmer doordat je langer rijdt, maar een 6000mah 3s Lipo is best een flink ding. Dat neemt gewicht met zich mee waardoor de motor het daardoor ook al zwaarder kan krijgen.

nu maar hopen dat de Velineon niet te veel is beschadigd... 2 runs zijn geëindigd in 105 graden namelijk.... naja.. morgen even overleggen bij de Trxx winkel

Dat lijkt mij wel beter inderdaad, 2S.
Nogmaals, ik heb een beetje twijfels bij de telemetrie.
Als hij echt 105 graden was geweest zou hij veel meer ingekakt moeten hebben normaal gezien?

waar wordt de temperatuur mee gemeten ?, telemetrie traxxxas ?, of via een temperatuur meter extern?. 70 Gr Celcius met de huidige omgevings temperatuur is nog steeds aardig hoog op 2S

hmm... ik merk iig niets met rijden, loopt mooi, snel en trekt goed op.... niets anders dan die van mijn maat die alleen nog maar met 2S heeft gestuurd....

Nogmaals, ik twijfel aan de telemetrie.
Voor 10 euro heb je al een losse meter, dat zou ik eens proberen.

Back