Ventilator sturing.

En ik blijf er bij, als het plastic motorsteuntje al gesmolten is dan is de motor ook overleden.
Het smelten van de plastic motorsteun gebeurde tijdens de proefvaart van mijn eigen Dickie sleper, nu tien jaar geleden (en die motor was inderdaad naar z'n grootje).
In de boot van de buurman is er nog niks te heet geworden.

Groeten, Jan.
 
OK, maar om alle overtollige zooi (fannetje, printje) te vermijden zou ik gewoon een sterkere motor erin zetten.
Brushless of een borstel maar dan een iets groter type.
Dan pak je het bij de basis aan en ga je niet dingen toevoegen die stuk kunnen gaan.

GJ
 
Dan pak je het bij de basis aan en ga je niet dingen toevoegen die stuk kunnen gaan.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.
In mijn eigen slepertje zit al bijna 10 jaar een 555 (vijfpool Ø36 mm) motor, met een kleine fan boven de motor want bij testvaarten van ruim een uur vol gas werd ook die vrij warm, de fan is er als voorzorg.
Ik maak regelmatig wandelingen langs het water en dan is een vaartijd van 2 uur geen uitzondering, je bent dan niet meer vlak bij huis en om dan een boot met een oververhitte motor te moeten dragen is geen hobby van me.

Groeten, Jan.
 
Een heat sink op de motor helpt ook aardig om de warmte af te voeren, is er ook met fan en al. Werkt ook op minder dan 12V.
 

Bijlagen

  • yeah-racing-YA-0461BU-02.jpg
    yeah-racing-YA-0461BU-02.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 95
  • s-l300.jpg
    s-l300.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 82
Back
Top