ventilator voor 11,1 volt

• Topicstarter Topicstarter Maartje_karsten
  • Startdatum Startdatum
M

Maartje_karsten

Guest
zijn er ventilatoren voor 11,1 volt te bestellen ergens ik kan helemaal niks vinden.

het liefste in nl te bestellen

gewone 12v ventilatoren van een pc zullen al goed werken op 11 volt. :) (sommige ventilatoren hebben bij een weerstand er bij zitten, om hem zachter te laten draaien. dan draaien ze maar op 6v of zo.) gewoon bij een computerwinkel, goedkope 12v ventilatoren.

waarom een fan voor 11.1v? omdat je op 3s lipo gaat rijden?

je kan het draadje van het fannetje op je regelaar ook los halen en zo direct op je ontvanger aansluiten..

waarom een fan voor 11.1v? omdat je op 3s lipo gaat rijden?

je kan het draadje van het fannetje op je regelaar ook los halen en zo direct op je ontvanger aansluiten..

Goed idee!
Ofwel koop je een computerfan. Die zijn gemaakt voor 12V maar doen het ook op lagere voltages. Mijn fans in m'n pc zijn regelbaar tussen 12V en 7V.

Heb op mijn ezrun 9t set ook een 12v fan gezet, hij draaide te hard voor mijn idee op 11,1v. Dat draadje loshalen had ik ook kunnen doen, maar het het anders opgelost.

Heb op mijn ezrun 9t set ook een 12v fan gezet, hij draaide te hard voor mijn idee op 11,1v. Dat draadje loshalen had ik ook kunnen doen, maar het het anders opgelost.
Fan nemen met lagere rmp he :p Als ik mijn fans van mijn watercooling op 12V zet hoor je het geluid van een kleine stofzuiger :p
De meeste computer fans werken zonder enige problemen tussen 5 en 13V. Dus gewoon zoiets nemen.

Kan ik beamen!

Een 4.7v zenerdiode van 1 watt doet ook wonderen als ook een 78L05

dan ga ik wel naar de Computer winkel om te vragen voor de kleinste ventilator.

Mvg,
Karsten

BEDANKT ALLEMAAL

Het meest simpele is even de stroom uitzoeken en dan een goede serieweerstand bij berekenen.

ik ga gewoon kijken wat de kleinste is en die er opzetten

Helaas is dat niet voor iedereen het meest simpel.
Ieder zijn vak he?:D

ik was nog geen 9 dollar kwijt voor een 12v hobbywing fan

Back