Ventus 2 met turbine

Ja, wat je zegt voorspelbaar gevolg.......
De eigenaar /vlieger zou toch moeten aanvoelen dat dit kon gebeuren.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij deze vleugels moest testen...

jammer

als overmoed de overhand krijgt, gaat het verstand op rust...
Het had minuten eerder al kunnen gebeuren...kijk naar de eerste rol die hij maakt.

Zonde van zo'n mooie zwever.
Heeft voor mijn gevoel niets meer met zweven te maken meer eens iets nieuws uitproberen.
En de bink willen zijn.
Alleen weer heel erg jammer, dat je net als het filmpje van de b-52 weer het mooiste moment mist :cry:

eigen schuld dikke bult he.
als je zo'n grote zwever als hotliner in gaat zetten dan kan je zoiets verwachten.

erg domme actie om zo te vliegen met zo'n kist.

Toch het filmpje gevonden? :wink:
Het was toch een 9 meter kist?
Dat je er over vertelde had ik zo iets van: een zwever met turbine? :?
Dan toch zeker liever eerder in mijn heli.
Maar ik vind dit geweldig en zeker grensverleggend :yes:
Ik heb de video net een paar keer bekeken.
Als je die vleugels ziet doorbuigen 8O

Natuurlijk is het zonde van die kist :cry:
Maar volgens mij heeft het niets met bravour te maken.
Het is echter wel weer een stap in de ontwikkeling :wink:

Erwin je ben toch helemaal vernieuwend bezig, maak dan een klapwerkt
met een turbine erop :lol:
Laat hem dan wel even afkoelen voor je hem in de romp trekt.
Anders smelt hij er aan de onderkant weer uit :lol:

Maar had je wat aan de mallenbouw site's trouwens?

Zekers :D
Ik heb al het ea uitgeprint en doorgelezen.
Moest toch zeker de romp maar met een mal gaan maken, leren we daar ook weer van. :wink:

Het is toch weer straf,

een zwever doet wat acro en iedereen begint te steigeren. Is dit nu zo abnormaal ????

Ooit al eens een echte heli op zijn kop zien hangen ?? ik niet. Hier zit toch ook niemand over te kankeren ??

IK heb ergens een echte zwever zo zien vliegen MET 2 turbines op zijn romp. Ik zoek het filmpje wel eens op.

Het enige wat de piloot vergeten is zijn die 2 zware rookpotten aan zijn vleugels wat de vleugelbelasting niet ten goede kwam.

3w_flyer zei:
een zwever doet wat acro en iedereen begint te steigeren. Is dit nu zo abnormaal ????

nee, doe je met echte zwevers ook wel eens :P maaarrrr dan wel met een zwever die dat mag. de fabrikant geeft aan wat een vliegtuig mag en daar heb je je aan te houden. ik vraag me af of er bij die modellen ook een handleiding zit of beter nog een vlieghandboek, maar zeker als het zelfbouw is zal dat wel tegenvallen. je weet dan al gouw niet wat je zwever mag hebben. hoeveel g's.
als je dat dan toch uitgerekend hebt is het nog niet te controleren, je zit niet in de kist waardoor je niet voelt hoever je gaat. dan kan ik me voorstellen dat je heel enthousiast aan die knuppel trekt maak kan de kist het ook aan? zeker met een kist van 9meter, dan lopen de krachten in de vleugel heel hoog op. oplossing zou natuurlijk een g meter in de kist zijn die je uitslag van je hoogteroer beperkt, maar wie gaat dat nou weer maken.

Groeten Halmar

Who niet normaal op zich wel een mooi idee maar het blijft doodzonde dat er dan toch zoiets gebeurd vooral als je kijkt naar het aantal uurtjes en aantal vluchten...
Maar ja misschien toch wel een beetje overmoedigend....
en ach een beetje dollen met zo'n kist moet ook op z'n tijd kunnen :P

m.v.g. Dennis

3w_flyer zei:
Het is toch weer straf,

Ooit al eens een echte heli op zijn kop zien hangen ?? ik niet. Hier zit toch ook niemand over te ###### (censuur) ??

IK heb ergens een echte zwever zo zien vliegen MET 2 turbines op zijn romp. Ik zoek het filmpje wel eens op.

Het enige wat de piloot vergeten is zijn die 2 zware rookpotten aan zijn vleugels wat de vleugelbelasting niet ten goede kwam.

je mist het punt, als ik een raptor heli (3dmachine) op zijn kop hang, is ie daarvoor gemaakt.
hang ik een enorm zware airwolf schaalheli op zijn kop dan vlamt ie de grond in, maar ik doe dat niet omdat ik weet dat ie dat niet kan hebben.

deze meneer wist dat kenbaar nog niet :D

3w_flyer zei:

De vleugelbelasting (grammen per vierkante decimeter) wordt inderdaad wel hoger maar bij positieve G's zorgen deze potten juist voor minder vleugelbuiging. Zoek eens op het "spanloader" concept.

Een zwever die zulke gracieuze figuren doet is wel mooi maar neem dan een Fouga Magister als het gemotoriseerd moet zijn! :D

Paul

Die vleugels lijken wel van rubber.... Echt eng om te zien :) Vooral als hij gaat rollen, je weet niet wat je ziet, echt een gek gezicht. Ik heb een rubber vliegtuigje die precies zijn vleugels zo laat hangen ;)

Nu pas opgemerkt. Toch wel een heel gracieus vliegbeeld. Ik vermoed dat zijn vleugelbelasting toch wel erg hoog is, anders haal je zulke snelheden niet. Goeie opmerking van Paul trouwens, gewicht in de vleugel maakt de belastingen aan de wortel niet groter. Maar gezien de enorme snelheden moet dat ding ook een berg gewicht in de romp hebben. Het doorbuigen zegt me niet zoveel, want ik ken de samenstelling van de vleugels niet.

Vleugelbelasting lijkt inderdaad erg hoog.

Na de start maakt 'ie een bocht terug naar de startplaats, duikt een beetje aan, en maakt vervolgens een soort van hoge bocht.

Daar valt 'ie eigenlijk gelijk al uit . . . 8O

Dus nog maar wat meer vaart d'r op! :?

Met de bekende gevolgen. :evil:

Maar ik weet het nu zeker: ik wil (ooit nog) een grote Ventus. :D

WAT een mooi ding . . .

jan.

Dat filmpje heb ik al eens op het forum gezet.
En de onderste link werkt niet.

En de Eta leeft niet meer :cry: de vleugels zijn in de lucht gebroken.
Zo ik heb begrepen.
Dus het hou een keer op met buigen.

Back