VENUS DLG FERTIGMODELL MODELL-EXPERT

ziet er leuk uit!

Zitten er echt servo's bij ingebouwd? Dan issie best goedkoop ook!

Jammer dat het net een tussenmaat is qua wedstrijden.. verder wel een leuke om mee te beginnen gok ik.
Staart lijkt alleen alu? Of is het alu/carbon?

anders kan je beter een goede miniDLG zelf bouwen :)

He Sietse leef jij ook nog???

idd servo's zitten er ook bij :D

Kwa size maakt me dat helemaal niks uit, ben toch maar een beginnend Dlg-er
zonder wedstijd drift. :wink:

Zelfbouwen is ook leuk, maar als je die bonsai ziet, dan vind ik toch 51€ veel geld voor een bouwkitje.
en dan zit er die kl*te oralight (hoe het ook mag hete) niet bij.
En das ook best prijzig vind ik. plus da geklooi voor zoiets erop te krijgen :? :wink:

jaja, ik leef ook nog. heb msn alleen beetje eruit geflikkerd. gewoon geen tijd....

uuuh, maar met zelfbouwen bedoel ik ZELF bouwen. Niet een bouwpakket....
Dus gewoon plankje balsa halen, carbon vliegerstokkie (skyshark) plannen downloaden van de OFA of het Baksel, beetje bouwen, beetje lijme en smijte maar :D!

Nou das jammer !!

ja idd zelfbouwen is nog altijd leuker... maar ik HAAT oracover en al die bespanfolie zooi!
1m² betaal je al gou 10€ de zotten!!! daar heb ik 3platen 3mm depron van (3m²)
Heb plannen genoeg voor Dlg's op men pc staan :P

gewoon geen oracover gebruiken :).
VLiegen er al genoeg rond zonder. Gewoon puur (erg licht) balsa met beetje porienvullen/spanlak ofzo.
En zelfs van Depron kan je er 1 maken :).

hehe ;)

Porienvuller? spanlak?
gewoon met een verfborseltje er op smeren?
jij drenkt de elevator en rudder wel eens in Ca?
is dat dan niet te kwetsbaar, Hard -> breekt snel.
depron wou ik eerst ook wel bouwen,
maar vertrouw het niet als ik een zwier geeft dat dan het vleugeltje doormidden breek :p
welk profiel ist het beste?
afstand tss de trailing edge en de elevator?

Grtz

komt in wel in orde :wink:

maar eerst ga ik zon angel en Venus bestellen :P
als het echt iets is, dan heb ik wat er "ervaring" dan bouw ik er eentje :P

Er is een grote doos onderweg vanuit China met een Venus. Binnenkort hier een compleet bouw en vliegverslag. 8)

Ben erg benieuwd naar de Venus.
Maar gewoon een vraagje uit nieuwschierigheid waarom uit China ?

Groeten,
Jan-Willem

Blue Arrows stelt een model ter beschikking voor een test aan F3K.nl
Mocht het model de tests overleven wordt het model verloot of als prijs ter beschikking gesteld op de meeting 16 september 8)

Klein kinkje in de kabel.
De doos lag voor verzending bij EMS in China. Kreeg net een mailtje dat de chinezen een beetje schrokken van de verzendkosten die er gevraagd werden voor verzending naar Nederland en of ik die bereid was te betalen.
100USD 8O
Dat dacht ik niet. Model kost immers in de winkel slechts 79 euro.
Ik heb voorgesteld om het op de goedkoopste manier te verzenden. Dan maar wat langer onderweg.
Wordt vervolgd

Gister mn Venus DLG binnengekregen. Ik moet zeggen een net ARF kitje. De servo's zijn ingebouwd en het is idd alleen nog assembleren.

Hoorntje aan de flaps plakken. Stabilo aan de tailboom schroeven. Stangen aan de (ingebouwde) servo's maken en de electra erin. De stangen en de electra moet ik nog doen. Denk dat je met 3-5 uur assembleren/solderen/plakken wel helemaal klaar hebt.

Wat kritiek puntjes. De werppin zat los en moest dus een beetje lijm aan. Een klein plekje op de rechter vleugel waar het folie minder mooi geplakt was. Te kleine manual (leebaarheid plaatjes), kun je beter de PDF bij Sweighoffer gebruiken.

Ik moet zeggen ben erg benieuwd om em binnekort te proberen. Wat ik hier op het DLG forum lees is het een verslavende 'sport' voor naast de 'normale' vliegerij. Zal binnenkort eens een foto maken....

Hierbij nog 2 foto's van de Venus. Sjonge jonge zon rompje is toch wel smal. Bij het verbinden van de stuurstangen jammer genoeg een servo gemolesteerd. Dus nog ff wachten met de maiden.

IMG_2714.JPG

IMG_2715.JPG

Vandaag dan eindelijk de Venus bij mij afgeleverd. Versie zonder servo's.
Nog even voor Zoetermeer alle puntjes op de i zetten, want je modellen zijn immers nooit af, en dan start ik met de bouw en test van de Venus. Ik zie nu al wat verbeterpuntjes.
Eigenwijs he :wink:

Back