VENUS DLG FERTIGMODELL MODELL-EXPERT

Hi,
Nee moet nog een servo regelen. Theo welke servo's ga jij erin klussen (en waar komen ze vandaan)??
Tom

Tom,

Ik heb nog 4 HXT 500's liggen. Komen bij UH vandaag en kosten slechts 3 euro p/st. Tevens heb ik nog enkele waypoints. Welke ik ga gebruiken weet ik nog niet. De uistparingen in het servoboard zijn wel klein en moet even aangepast worden.

Theo zei:
Tom,

Ik heb nog 4 HXT 500's liggen. Komen bij UH vandaag en kosten slechts 3 euro p/st. Tevens heb ik nog enkele waypoints. Welke ik ga gebruiken weet ik nog niet. De uistparingen in het servoboard zijn wel klein en moet even aangepast worden.

Waypoints heb ik ook gebruikt voor mijn eerste Twister. 084 op ailerons en 060 op hoogte en richting.
De 084 gingen allemaal kapot op de tandwielen en de 060 begonnen allemaal te jutteren naar een paar weken. Bovendien hebben ze totaal geen neutraalstand. Afrader dus.

heb je hem al eigenlijk Theo??
ik heb nog geen verslag gezien ! :D
haha
groetjes
Bart

Hallo....... ik heb hem net twee dagen in huis. Eerst wil ik de kist bouwen en vliegen zoals de Chinezen dat voorstellen en daarna ga ik hem maken zoals ik denk dat het zou moeten.
Het hele verslag komt stukje bij beetje in beknopte vorm op dit forum en uitgebreid op de F3K site.
Alle bevindingen gaan daarna terug naar China. Alleen de bevindingen, de kist blijft hier :)

Hallo mede draadgenoten,

Vandaag de VENUS voor de eerste keer in de lucht gesmeten zonder al te veel ervaring maar ben erg tevreden dit wordt dus veel oefenen en als dat is gelukt gaan we door voor wat beter materiaal.

Vraagje : kan ik op de Y-kabel die is meegeleverd ook een servo en de voeding zetten zo kan ik de beide vleugel servo's ook mixen als flaps.

Groet Peter

uuuhh waarom zou je dat willen?? je kunt toch ook gewoon beide aileron servo op verschillende kanalen zetten en dan het flapperon programma in je zender gebruiken.

Ik vermoed dat dat Peters bedoeling ook is. Gokje: Peter werkt met een 4 kanaals ontvanger waarop hij 4 servo's kwijt wil, en zodoende houdt hij geen aansluiting op de ontvanger over om een accu op te zetten.
Het lijkt mij geen probleem om een accu op de y-kabel erbij te zetten.

het is zo dat ik inderdaad een vierkanaals ontvanger gebruik en als dit gaat kan ik deze blijven gebruiken anders moet het een vijfkanaals worden.
Ik ga het proberen bedankt voor jullie reactie.

Groet Peter

Succes.. ik heb mijn ar6100 mini ontvanger voor de spektrum dx7 binnen en een nieuwe servo zit in de venus. Dus hij is vliegklaar om binnenkort geslingerd te worden. Ik ben erg benieuwd....

Hallo smijtvrienden,

De VENUS is na het bezoek in Zoetermeer aan gepast v-stelling groter gemaakt en de staartboom bij het richting en hoogteroer verstekt en vloog nu prima.
Ook een andere ontvanger erin omdat de reikwijte te wensen overliet maar na een uurtje gooien de hele staartboom aan splinters en een gecrachte VENUS niet meer te repareren dus maar eens opzoek naar iets om te gaan bouwen(nu nog wat tijd en het komt goed)ik denk eerst maar eens een mini bouwen.

Alle waar naar zijn geld verwacht dus niet dat je hiermee erg ver komt.

Groet Peter

Peter,

Mijn Venus heeft in tegenstelling tot die van jou een cfk romp en een echte carbonpook. Lekker stijf. Hij ligt inmiddels vliegklaar op zijn eerste vlucht te wachten. Helaas ontbraken bij mij 2 van de 4 bevestigingsbouten van de vleugel. Deze hebben zo'n lekkere afwijkende maat van 2,5 X 18mm. Wordt nog even zoeken dus, en dan dit weekend de eerste voorzichtige starts.
Alles heelhouden, en die week erop enkele aanpassingen doen die volgens mij het model ten goede komen.
Kielvlak vergroten, aansturing middels single pull (weg met die zware stalen stuurstangen) en V-stelling er in.

Theo,

ik geloof dat het kistje wat je hebt om te testen niet de VENUS is zoals deze door Lindinger wordt gelevert dus een vergelijk zal moeilijk zijn.
De vleugel v-stelling geven moet je zeker doen vloog tien keer beter.

Peter

Mijn venus heeft vandaag zn maiden gemaakt. 1,5 uur staan slingeren, de tijd gaat snel als je plezier hebt. Super ding! Na eerst wat handstartjes gemaakt te hebben toch maar aan het slingeren gegaan. Ik moet zeggen ik vind de venus stabiel vliegen en kan me voorstellen als ik het slingeren beter onder de knie heb, je er wel >1min mee kunt bovenblijven. Ik kan, tot nu toe, de negatieve opmerkingen van Peter, niet delen.

Peter,
Jammer dat je Venus al naar de eeuwige vliegvelden is. Toch vreemd dat er verschillende uitvoeringen zijn van de Venus. Als er diverse uitvoeringen op de markt zijn lijkt het een loterij of je de "goede' pook hebt besteld. Dan toch maar even bellen voor het bestellen. Zonde om er op deze manier achter te moeten komen.

TomB,
Wat voor romp en pook heb jij op de venus?

Theo,
M2.5 x 18, bijna ik heb M2.5 x 14 mm liggen. Als je daar wat aan hebt gaan die morgen op de post.

Frans

Frans

Post maar. Altijd welkom. Zal ik zien hoe ik het erin ga proppen. Kan ik dit weekend toch nog even met de Venus vliegen.

Back