Het begint erop te lijken
Ik heb nog wat verder geknutseld aan de venus.
De vleugel heb ik bijgestreken op de manier die Alex aangaf. Gisteren ben ik weer gaan vliegen. Het was nog niet goed. Ik had geen vol rudder meer nodig om recht te blijven (nog maar driekwart

). Ondanks het nog steeds aardig scheve vliegtuig heb ik wat voorzichtige worpen gedaan, waarbij ik een glimp opving van wat de venus moet kunnen. Er is weer hoop!
Thuis de venus naar boven gebracht en met het richtingroer vol een stoel geramd. Stuk dus. Ik heb even wat :agrue: tegen mezelf gezegd en toen de boel maar aan de kant gelegd. Op zo'n moment gaan klussen is geen goed idee.
Vandaag de vleugel nog wat verder verbogen (richting recht dus) en een nieuw richtingroer gemaakt. Even snel de dikte meten: 3 mm. Nieuw roer gesneden, geschuurd, gelakt en eraan plakken. Huh? Hij is te dik! Het kielvlak blijkt in de tussentijd 0,5 mm dunner geworden te zijn! Hoe heb ik dat nu verkeerd kunnen meten? Ik laat het maar heel even zo, dat kleine beetje extra weerstand neem ik wel op de koop toe. Net snel wat proefvluchtjes gemaakt: een stuk beter. Het vliegtuig lijkt nog net niet helemaal recht, maar er is wel heel fatsoenlijk mee te vliegen. De vluchten lagen al snel boven de 50 sec, met een uitschieter van 1:06. Niet slecht.
Ik probeer de vleugel nog een klein beetje verder te verdraaien en er moet een langer armpje op de richtingservo komen. Als de servo nu een volle uitslag maakt is de uitslag naar een kant van het richtingroer nog net niet genoeg naar mijn zin. Een langer armpje zou dit op moeten lossen.
Ik ben weer hoopvol gestemd. Doel: 1:20 halen in stille lucht??? Lijkt me een aardige prestatie met deze kist.