Vandaag een heerlijke dag gehad en ik was al vroeg op het veld. Als eerste de motor nog getest of deze niet teveel vlamde en dat wel zo. Brandstof systeem is aangepast dus de pomp spanning kon weer omlaag. Daarna nauwelijks vlammen dus de kist opgebouwd en een afstandstest gedaan en alles nagelopen. Ik was bang dat hij lastig zou loskomen maar door de perfecte baan en het lage gewicht was deze los voordat ik het doorhad. 20 meter ongeveer

Klein beetje rol trim was nodig maar niet veel. Up helemaal niets en de kist liet de neus net iets zakken bij 1/2 gas en minder. Zwaartepunt PERFECT! Ook op de kop hoef ik maar een klein beetje de drukken. Tijdens het taxien stuiterd het neuswiel continu los waardoor hij ook zo lekker los komt. Op rol was hij enorm fel maar op hoogte heerlijk soepel. Ik ben direct de landing maar gaan oefenen want er stond niet veel wind. Ook al komt er volgas niet veel snelheid in, zelf met gas dicht al heel ver weg blijft hij goed doorzetten. Landen was lastig en het duurde even maar poging 6 oid was voldoende. Nog wel even de motor uitgezet omdat het veld toch wat kort werd maar het was misschien niet nodig geweest.
Toch maar eens kijken naar rem mogelijkheden. Elke servo zit direct op de ontvanger dus als er iets mogelijk is zou dat in de zender moeten kunnen. Na wat geklooi en een bug in de zender lukt het eindelijk. Ik heb nu met 1/2 flaps de roeren iets naar beneden en met vol flaps gaan de rudders ook beiden naar buiten

Dus weer getankt en omhoog om te kijken wat dit doet. Op hoogte was erg duidelijk te zien hoe de kist afremt. Dat werkt dus super

Ik had iets down gemixt maar dat kon er nog af. Geen hoogte mixing was nodig. Landing was al een stuk makkelijker maar ik zat met die down mixing en hij stuiterde wat ver omhoog. Tijdens de 2e aanraking met aarde was er duidelijk een krak te horen maar de kist reed nog goed. Tijdens het terug taxien zag ik al dat 1 poot wat naar achteren stond. Blokje waar deze in zat was gescheurd. Ik vroeg me al af hoe lang die dingen het volhouden........ niet lang dus

Beetje epoxy en even later stond hij weer klaar. Later de middag nog een vlucht gemaakt en wat gerold en loopings gevlogen edg. Vermogen valt me mee maar is erg mager. Genoeg om leuk te kunnen vliegen en nog snel los te komen. Landing was de laatste keer door het optijd dichtgooien van het gas perfect en hij stond halverwege het veld stil.
Ik ben heeeeeeel tevreden met de vlieg eigenschappen van de kist. Met dit gewicht vliegt hij super en heel fijn. Ook is hij erg stabiel in de bochten en tijdens de landing. Hij rolt mooi strak en vliegt erg scherp. Wendbaar en toch stabiel. Effect van de rolroeren is erg groot dus die opdelen in flaps en rol is goed mogelijk.
Motor liep ook geweldig en de accelleratie is echt super. Doorstarten is echt geen enkel probleem.
Nog wat foto's als bewijs: