(ver) Bouwverslag Mv Gorky, 2x Smit Rotterdam en de Maasbank

thx!

klopt Harm... nog geen tijd gehad mn rek weer op te bouwen haha..
te druk met andere dingen geweest, heb t rek na de verhuizing op gehangen en meer niet :P

Was net weer even bezig in de schuur, vooral om mn werk plek zover opgeruimd te hebben dat ik ook echt kon hobbieën ... meteen even 2 haken in de plank gemaakt om de dremel op te hangen en getest...

Nou werkt dat geweldig, maar ik teste het door de "rubbermat" weg te schuren op het dek en alle andere "zooi". Nou heeft de vorige eigenaar een laag lijm op het dek gesmeerd, daarin een patroon geboord en dat geverfd... Ja, leuk... alleen zijn sommige gaten, blijkt nu, wel door en door... Nog meer gaten om te vullen dus...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mede modelbouwers..

Even een vraagje over jullie mening.
De gaten in het dek moeten uiteraard gedicht en daar had ik 2 opties voor bedacht.
1: tape aan de binnenkant plakken, bison 2c lijm aan de bovenkant smere met een dunne film over het dek.
2: glasweefsel matje eronder met Epoxy hars..en dan de gaten opvullen met epoxy hars met een kleine film over het dek.

Voor de stevigheid hoef ik het niet te doen want het dek is nog sterk genoeg en niet alle gaten zijn helemaal door geboord.. Graag even jullie idee over wat het makkelijkste is en de snelste oplossing.

Bedankt Brecht,
Daar had ik ook over zitten denken maar omdat het ABS is ben ik bang dat het niet lang/ goed blijft zitten.. en dat het los gaat scheuren en daardoor dus water in mn boot krijg.

[EDIT] Foto aangepast, is nu de goede
Hier nog 2 duidelijke foto's. Na wat lijm en verf te hebben weg geschuurd zag ik dat de gaten bij bakboord ook aan Sb zaten op exact dezelfde positie.. Verder is het nergens helemaal door geboord gelukkig.

Wat mij ook opviel, was dat de bolders in de zij 2 kleine gaatjes hebben voor stopperlijntjes of fenders oid's.. maar ook deze gaatjes lopen gewoon door tot in het schip... Nu snap ik waarom er soms nogsteeds water in de boot lag ;)

full

hier zie je t hoekje van de bolder een klein gaatje... zo zitten er 2 op elk van deze bolder
full

Daar waren we weer..

Vanmiddag even bezig geweest in de koude schuur.
Ik heb het achterdek helemaal machinaal kaal gehaald voor zover mogelijk.
Nu nog de rest op het handje schuren en dan kan ik de gaten dichten en plamuren.
Als dit deel geschuurd is en klaar voor afwerking, schuiven we een dekje door en gaan we daar verder met schuren.. Zo blijf je bezig..

Hopelijk vanavond weer verder met de acommodatie en stuurhuis..

full

full

kleine update die ik van de week nog had gedaan.

Jammer genoeg is de lijm hard geworden in de tube dus moest daar eerst nieuwe voor komen..:

full

full

Back